A Mondeo Energi (amit Észak-Amerikában Fusion Energi néven forgalmaznak) 2018-ra fog a kínai piacra érkezni, hogy 5 éven belül egy teljesen elektromos kompakt SUV-ot tudjanak a piacra dobni.
Annak ellenére, hogy mindenki fejében a világ egyik legnagyobb környezetszennyező országaként él Kína, a kínai kormány hatalmas erőfeszítésekkel igyekszik megújuló energiaforrásokra átállni és ezzel párhuzamosan az elektromos autókat is erős támogatásban részesítik.
A Ford úgy számol, hogy 2025-re az eladott új autók 70%-ban lesz valamilyen elektromos hajtás Kínában, ezért 2020-ban a is megkezdi az elektromos erőforrások gyártását és a nankingi kutató létesítmény folyamatosan fogja monitorozni a kínaiak igényeit az elektromos autókra.
A nankingi egységük már most azon dolgozik, hogy minél jobb megoldást találjon az elektromos erőátviteli rendszerekre, akkumulátorokra és végzik majd a homologizációs engedélyeztetéseket. Továbbá a kutatóintézet a része lesz egy globális fejlesztőgárdának, aminek keretében a következő generációs hibrideket és plug-in hibrideket is fejlesztik.
A Ford korábban bejelentette, hogy 4.5 milliárd dollárt szán az elektromos hajtások fejlesztésére, emellett 13 új részben- ill. teljesen elektromos járművet szeretnének, ebből 7-tel az elkövetkező 5 évben szeretnének megjelenni a piacon.
Ebben a tervben szerepel egy kompakt SUV kifejezetten a kínai piacra, ami várhatóan 450 km-t fog tudni megtenni egyetlen feltöltéssel.
A kínai piacra a gyártást a Changan autógyár csungkini üzemében végzi majd a Ford, innen fognak kigördülni a Ford Mondeo Energik, ami a második plug-in hibridje lesz a Fordnak a kínai piacon a Ford C-Max Energi után (amit kifejezetten flottaautóként értékesítenek Kínában).
Forrás: