2017. április 07. | 18:36

A Ford felfedte terveit a kínai piaccal kapcsolatban, hogy 2025-re széles palettával rendelkezzenek az elektromos, plug-in hibrid és egyéb elektromos járművekkel

A Mondeo Energi (amit Észak-Amerikában Fusion Energi néven forgalmaznak) 2018-ra fog a kínai piacra érkezni, hogy 5 éven belül egy teljesen elektromos kompakt SUV-ot tudjanak a piacra dobni.
A Ford gőzerőkkel igyekszik terjeszkedni Kínában, főleg úgy, hogy a Kínai kormány erősen támogatja az alternatív meghajtású autókat

Annak ellenére, hogy mindenki fejében a világ egyik legnagyobb környezetszennyező országaként él Kína, a kínai kormány hatalmas erőfeszítésekkel igyekszik megújuló energiaforrásokra átállni és ezzel párhuzamosan az elektromos autókat is erős támogatásban részesítik. A Ford úgy számol, hogy 2025-re az eladott új autók 70%-ban lesz valamilyen elektromos hajtás Kínában, ezért 2020-ban a is megkezdi az elektromos erőforrások gyártását és a nankingi kutató létesítmény folyamatosan fogja monitorozni a kínaiak igényeit az elektromos autókra. A nankingi egységük már most azon dolgozik, hogy minél jobb megoldást találjon az elektromos erőátviteli rendszerekre, akkumulátorokra és végzik majd a homologizációs engedélyeztetéseket. Továbbá a kutatóintézet a része lesz egy globális fejlesztőgárdának, aminek keretében a következő generációs hibrideket és plug-in hibrideket is fejlesztik.
A Ford szerint 2025-re a kínai autók 70%-át adják majd el valamilyen elektromos hajtással

A Ford korábban bejelentette, hogy 4.5 milliárd dollárt szán az elektromos hajtások fejlesztésére, emellett 13 új részben- ill. teljesen elektromos járművet szeretnének, ebből 7-tel az elkövetkező 5 évben szeretnének megjelenni a piacon. Ebben a tervben szerepel egy kompakt SUV kifejezetten a kínai piacra, ami várhatóan 450 km-t fog tudni megtenni egyetlen feltöltéssel. A kínai piacra a gyártást a Changan autógyár csungkini üzemében végzi majd a Ford, innen fognak kigördülni a Ford Mondeo Energik, ami a második plug-in hibridje lesz a Fordnak a kínai piacon a Ford C-Max Energi után (amit kifejezetten flottaautóként értékesítenek Kínában). Forrás: