A nyilvános bemutató előtt sikerült lekapni a Tesla futurisztikus kamionját - ráadásul teljesen álcamentesen!
Október 26-án így is, úgy is elárasztotta volna a netet a Tesla kamionjának képe, de sikerült egy fotót lőni róla még szállítás közben, Kaliforniában, nem messze az Inyokern repülőtértől, Kern megyében. A helyszín 240 km-re van a Tesla design központjától, ahol az október 26-ai bemutatót is tartják majd.
A fotó alapján tényleg futurisztikus lesz a kamion. Egészen új távlatokat nyit meg a tervezés előtt az, hogy nem foglal majd nagy helyet a belső égésű motor. A fényszórók nagyon hasonlóak ahhoz, mint amik a korábban, 2017 tavaszán kiadott étvágygerjesztő képeken is látható.
Szokatlan, hogy semmiféle álcázással nem próbálkoztak a Teslások, de talán pont így nagyobb a hírverés
A kamion ráadásul eltávolítható szélvédővel rendelkezik, ez szükséges esetben javítja az aerodinamikai mutatóit, így a hatótávra is hatással van. A még friss Model 3-hoz hasonlóan a kamion tervezésénél is elsődleges szempont volt az aerodinamika, mint a hatótávhoz az egyik legfontosabb tényező. Hogy mekkora távolságot tud majd megtenni a teljesen elektromos kamion, egyelőre jó kérdés, de 320 – 480 km közötti számot lehet jó eséllyel majd hallani a hónap végi hivatalos bemutatón. Még tavaly, 2016-ban jelentette be a Tesla, hogy bővítik a modellpalettájukat, ami ezek után nem csak személyautókat fog tartalmazni, hanem a Mester Terv szerint be akarnak törni a szállítmányozásba is a saját fejlesztésű kamionjukkal, hogy az élet minél nagyobb területét lefedjék. A kamion fejlesztésénél úgy gondolkodtak a Teslánál, hogy a két legnagyobb költséget esetükben az üzemanyag és a sofőr jelentik. Viszont a Tesla pont arról híres, hogy teljesen elektromos autóik tisztán elektromos árammal mennyit spórolnak: egy Model S esetén kiszámolták, hogy a megtett 480 ezer km alatt mennyivel volt olcsóbb az üzemeltetése, mint egy hagyományos autó esetében lett volna.
Eddig csak ennyit mutattak a későbbi kamionból, 3 hét múlva majd teljes pompájában láthatjátok!
A sofőr-problémára is talál megoldást a Tesla, hiszen a kereskedelmi ágazatokban kiválóan lesz alkalmazható az Autopilot önvezető-rendszer, ha végre teljes üzemben működhet az Autopilot. Igaz, sokan berzenkednek az Autopilottól, hiszen néhanapján fel-felröppen a hír, hogy súlyos baleset történt az emberi sofőr nélküli használat mellett, de ennek több oka is van. Első és talán a leghangsúlyosabb érv, hogy az Autopilot már most biztonságosabban vezet, mint bármelyik emberi sofőr, az önvezető rendszer használata mellett átlag 208 millió km-enként történt egy halálos baleset, míg normál autók esetében ez 150 millió km az amerikai statisztikák szerint. Másrészt a jelenlegi Autopilot még nem tekinthető teljes értékű önvezető rendszernek! Nagyban megkönnyíti a vezető életét már most is, ellenben még nem alkalmas arra, hogy a sofőr egyáltalán ne figyeljen az útra. Amennyiben teljesen kész lesz, úgy valódi alternatívát jelenthet majd az olyan cégek számára, akik amellett, hogy a tiszta energia mellett elkötelezettek, a munkaerőn is spórolni szeretnének. Forrás: Motortrend
A kamion ráadásul eltávolítható szélvédővel rendelkezik, ez szükséges esetben javítja az aerodinamikai mutatóit, így a hatótávra is hatással van. A még friss Model 3-hoz hasonlóan a kamion tervezésénél is elsődleges szempont volt az aerodinamika, mint a hatótávhoz az egyik legfontosabb tényező. Hogy mekkora távolságot tud majd megtenni a teljesen elektromos kamion, egyelőre jó kérdés, de 320 – 480 km közötti számot lehet jó eséllyel majd hallani a hónap végi hivatalos bemutatón. Még tavaly, 2016-ban jelentette be a Tesla, hogy bővítik a modellpalettájukat, ami ezek után nem csak személyautókat fog tartalmazni, hanem a Mester Terv szerint be akarnak törni a szállítmányozásba is a saját fejlesztésű kamionjukkal, hogy az élet minél nagyobb területét lefedjék. A kamion fejlesztésénél úgy gondolkodtak a Teslánál, hogy a két legnagyobb költséget esetükben az üzemanyag és a sofőr jelentik. Viszont a Tesla pont arról híres, hogy teljesen elektromos autóik tisztán elektromos árammal mennyit spórolnak: egy Model S esetén kiszámolták, hogy a megtett 480 ezer km alatt mennyivel volt olcsóbb az üzemeltetése, mint egy hagyományos autó esetében lett volna.
A sofőr-problémára is talál megoldást a Tesla, hiszen a kereskedelmi ágazatokban kiválóan lesz alkalmazható az Autopilot önvezető-rendszer, ha végre teljes üzemben működhet az Autopilot. Igaz, sokan berzenkednek az Autopilottól, hiszen néhanapján fel-felröppen a hír, hogy súlyos baleset történt az emberi sofőr nélküli használat mellett, de ennek több oka is van. Első és talán a leghangsúlyosabb érv, hogy az Autopilot már most biztonságosabban vezet, mint bármelyik emberi sofőr, az önvezető rendszer használata mellett átlag 208 millió km-enként történt egy halálos baleset, míg normál autók esetében ez 150 millió km az amerikai statisztikák szerint. Másrészt a jelenlegi Autopilot még nem tekinthető teljes értékű önvezető rendszernek! Nagyban megkönnyíti a vezető életét már most is, ellenben még nem alkalmas arra, hogy a sofőr egyáltalán ne figyeljen az útra. Amennyiben teljesen kész lesz, úgy valódi alternatívát jelenthet majd az olyan cégek számára, akik amellett, hogy a tiszta energia mellett elkötelezettek, a munkaerőn is spórolni szeretnének. Forrás: Motortrend