2017. október 27. | 21:29

Az ötödik alkalommal megrendezett cégautó konferencia idén magával hozta többek között a Peugeot, BMW, Opel és a Nissan modelljeit is. De vajon mit tartogatott még a seregszemle?

A Budapesti Auto Show első napját tekintettük meg a Millenáris Parkban, ahol a már fent említett gyártók között a Ford, a Jaguar, a Nissan és a SEAT modelljeit is megcsodálhattuk újra a frankfurti szalon után. A szemle mellett a HVG ötödik alkalommal tartotta meg Cégautó konferenciáját, ahol leginkább a céges autó-tartás előnyeit, buktatóit ismerhettük meg, ezen kívül még a jövőben előtérbe kerülő önvezető autókról és mobilitásról volt szó. Nagy áhítattal figyeltük a húsz percenkét helyet cserélő előadókat. A konferencia leginkább a vállalati flottamenedzsment legfontosabb kérdéseit járta körbe több márkaimportőr, szolgáltató és szakember segítségével. Az autóipari trendek, fejlesztések és gazdasági megoldások ismertetése által egy átfogó képet kaphattunk. A legérdekesebb talán Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnökének előadása volt. 15 órától kelt életre valójában a rendezvény, mely nem nélkülözte a legújabb modelleket, sőt a hazai premierek leleplezését sem. Természetesen nagyrészt SUV-ok alkották a palettákat, bár a B épület terme közel sem nyújtott akkora teret a rendezvénynek, mint vártuk. Abból a szempontból viszont családias volt a hangulat, hogy bátran odamehettünk kérdezősködni a standokhoz, ahol a tesztvezetések időpontjait is le lehetett fixálni, és könnyedén össze tudtuk hasonlítani a versenytársakat hasonló termékeit. A Crossland X és a Peugeot 5008 hosszas vizslatása után arra jutottunk, hogy a francia-franciák modellje sokkal izgalmasabb, az Opel dizájnja szinte eltörpül mellette. Ezen felbuzdulva választottuk tesztalanyunknak az 5008-at, még ha rövid, dugóban araszolós időre is.
Budapest Auto Show - Jaguar XF Sportbrake

Mit tud a Peugeot 5008?

Vicces volt, hogy pont egy hasonló, 120 lovas HDi motorral szerelt példányt kaptunk, mely erőforrást már pár nappal ezelőtt megismerhettem a Citroen C3 Aircross bemutatóján. Alap, hogy a testesebb, valamivel nehezebb karosszériát lomhábban indította meg az egyhatos dízel egység, de nem kell aggódni, ugyanis ezen felül létezik még egy 150 és egy 180 lovas kétliteres motor, viszont ezeket már 10 millió forint felett kell keresni. Maga a futás teljesen unalmasnak hatott, amilyennek egy modern családi-SUV-nak lennie kell. A kabin viszont rendkívül izgalmas volt, többlépcsős, szana-szét szabdalt vonalakból állt és bizony az anyaghasználat is teljesen meggyőzött minket. Rövid Live videót készítettünk Instagram oldalunkon, siessetek, még pár óráig megnézhetitek!
Budapest Auto Show - Peugeot 5008

Íme galériánk a Budapest Auto Show kiállított darabjairól: