2021. november 30. | 11:51

Az újdonság várhatóan 2025-2026 körül debütál.

Az AvtoVAZ egy teljesen új modellt készít, amely a Lada kínálatának legnagyobb és legjobban felszerelt modellje lesz. A márka új zászlóshajója várhatóan 2025-2026-ban debütál, de az orosz autós újságírók már tudni vélnek róla néhány részletet. Az Autonews.ru a renderelések tanulmányozása után elképzelte, hogyan nézhet ki a Lada vadonatúj, hétüléses, crossovere.

Július végén az AvtoVAZ vezetője, Nicolas Mor bejelentette, hogy a következő négy évben a Lada egyszerre öt új járművet dob piacra. Többek között jön a frissített Vesta, 2024-ben pedig debütál egy teljesen új Niva. Egy évre rá a Togliatti bemutatja az új Granta családot. Aztán érkezik a Lada új crossovere, amely a hírek szerint nem fogja követni a hagyományos „X-face”-dizájnt.

Korábban arról számoltak be, hogy ez a modell Steve Mattin irányításával készült és 2016 szeptemberében bemutatott xCode koncepció jellemzőit viseli magán. Jean Philippe Solar, az AvtoVAZ új főtervezője felel majd a tervezésért, és az autó a Dacia modellekből ismert CMF-B platformra épül. Ezért nem kizárt, hogy a karosszéria építésénél néhány elemet a közelgő Dacia Bigster crossoverből vesznek át, amely szintén a Renault-Nissan új CMF-B padlólemezére épül.

Az autó prototípusát már bemutatták a Renaulution rendezvényen, és valószínű, hogy a szériaváltozat hasonló lesz a koncepcióhoz. Ha ez igaz, akkor lényegesen nagyobb és kényelmesebb lesz, mint a jelenlegi Niva Legend.

Valószínűleg az autó még hétüléses szedán kivitelben is kapható lesz. Elöl MacPherson rugóstagokat, hátul pedig többlengőkaros kialakítást alkalmaznak, ami lehetővé teszi az összkerékhajtás beépítését az autóba. Az Autonews.ru értesülése szerint az autó alapváltozatai elsőkerék-hajtásúak lesznek.

A Dusterből átvett technológia alapja egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsoló lesz, amely automatikusan képes a tolóerőt különböző arányban elosztani az autó tengelyei között. Ezenkívül a sebességváltó Lock üzemmódban is elérhető lesz, amelyet kiválasztva a tengelykapcsoló kénytelen lesz zárni, és 50:50 arányban osztja meg a nyomatékot az első és a hátsó tengely között.

A motorválasztékról sincs még pontos információ, de minden bizonnyal az új Lada esetében is több erőforrás közül válogathatnak majd a vásárlók. Ha kíváncsi vagy a Lada – egyelőre csak renderfotókon létező – újdonságára, kattints erre a linkre.