2021. november 17. | 16:23

A német gyártó szerint a gyorstöltő-hálózat fejlesztése jelenti a Tesla befogásának kulcsát.

A Volkswagen azt tervezi, hogy megduplázza a töltéssel és az energiagazdálkodással foglalkozó részlegének létszámát és különféle együttműködések révén próbálja kicsavarni a vezető pozíciót a Tesla kezéből az elektromos autók számára kulcsfontosságú területen: az energiainfrastruktúrában.

Azáltal, hogy elegendő gyorstöltési lehetőséget és elegendő energiát biztosít az eladni kívánt elektromos járművekhez, a VW azt reméli, hogy sikerül meggyőznie az autók hatótávja miatt aggódó sofőröket, hogy belső égésű motoros modelljeikből villanyautóba üljenek át.

Hogy a Volkswagennek valóban komolyak a szándékai, jól jelzi, hogy a nagyratörő feladat végrehajtásával az az Elke Temme lett megbízva, aki közel két évtizedes tapasztalattal rendelkezik az energetika területén.

Temme feladata, hogy összehangolja a német autógyártó különféle energiaellátási tevékenységeit, kezdve az energia beszerzésétől az ügyfelek otthoni és útközbeni töltési lehetőségének biztosításán keresztül egészen a szükséges árammennyiség értékesítéséig.

A Reuters elemzése szerint világviszonylatban jelenleg toronymagasan a VW vezet az elektromos járművekkel és az akkumulátorok fejlesztésével kapcsolatos beruházások tekintetében. A német konszern 2025-ig mintegy 35 milliárd eurót tervez a villanyautók további fejlesztéseire fordítani.

A gyorstöltő-hálózat kulcsfontosságú tényezőnek számít, hogy az elektromos járművek minél szélesebb körben terjedhessenek el. Ezen a területen a Volkswagen határozottan lépéshátrányban van a Teslával szemben. A kaliforniai gyártó a napokban jelentette be, hogy telepítették a 30 ezredik Supercharger töltőoszlopot. Ez azt jelenti, hogy az elmúlt 18 hónapban a Tesla hálózata a duplájára növekedett, és a tervek szerint két éven belül a Superchargerek száma eléri majd a 90 ezret világszerte.

Ezzel szemben a VW úgy számol, hogy 2025-ig sikerül a négyszeresére, 45 ezer darabra bővíteni saját gyorstöltő-hálózatát, ezzel párhuzamosan pedig átvenni a vezető szerepet a Teslától, mint a világ vezető elektromosautó-gyártója.

A Volkswagen még márciusban jelentette be, hogy az évtized közepéig mintegy 400 millió dollárt költ a töltési infrastruktúra bővítésére. Ez az összeg csupán csepp a tengerben ahhoz képest, hogy az Európai Unió szerint 2040-ig éves szinten 5 milliárd eurót kellene áldozni töltőhálózat fejlesztésére a kontinensen.

A BMW, a Daimler, a Ford és a Hyundai mellett a Volkswagen-csoport az egyik társtulajdonosa Európa legnagyobb gyorstöltő-hálózatának, az Ionitynek. A Tesla rámutatott, hogy ha elektromos járművekről van szó, pusztán az autók eladása már nem elegendő, más szolgáltatásokra is szükség van. Így a kaliforniai vállalat az autók mellett akkumulátoros energiatároló rendszereket, napelemeket és néhány amerikai államban villamosenergiát is értékesít.