2021. október 19. | 15:58

2025-től az új Neue Klasse platformra épülnek a bajor cég elektromos autói.

A BMW villanyosítási stratégiájának harmadik fázisa 2025-ben kezdődik egy D-szegmensbe tartozó modell bemutatásával. Ez az autó már a bajor gyártó új, tisztán elektromos járművek számára kifejlesztett platformjára épül majd és a német cég megújuló palettájának első modellje lesz.

Azt már most tudni lehet, hogy a készülő új autó a müncheni vállalat hatodik generációs elektromos hajtásláncát, nagy hatótávolságot lehetővé tevő akkumulátortechnológiáját, és teljesen testreszabható digitális operációs rendszerét kapja majd, illetve az elkészítése során kiemelt figyelmet szentelnek majd a fenntartható forrásból származó alapanyagok alkalmazásának.

Az NK1-es belső kódnéven emlegetett modell lesz az első BMW, amely az Neue Klasse EV padlólemezre épül. A hírek szerint minden bizonnyal a 3-as széria legújabb generációjának elektromos alternatívájaként fogják értékesíteni. Nagyjából úgy, ahogy a Porsche kínálatában is hamarosan megjelenik a Macan tisztán villanyhajtású verziója, a hagyományos, belső égésű motorral szerelt Macan mellett.

A moduláris Neue Klasse padlólemezt jelenleg a BMW müncheni központjában található FIZ kutatási és innovációs központban fejlesztik. Az új architektúra rendkívül sokoldalú lesz, hiszen egyszerre teszi majd lehetővé az első-, hátsó- vagy összkerékhajtásos elrendezés alkalmazását, különböző kapacitású akkumulátorcsomagok beépítését, valamint a tengelytáv, a nyomtáv, és a hasmagasság tekintetében is kifejezetten nagy mozgásteret enged a mérnököknek. 2025-től kezdődően pedig ez a platform szolgál minden új elektromos BMW modell alapjául.

„A Neue Klasse egy új fejezet kezdetét jelenti a BMW történetében. Úgy fejlesztettük ki, hogy a 2-es szériától kezdve akár egy X7-es méretű SUV-ig bármilyen autó számára megfelelő legyen” – nyilatkozta Frank Weber, a kutatás-fejlesztés vezetője.

Az új padlólemez elnevezése a bajor vállalat által a ’60-as és ’70-es évek folyamán piacra dobott kulcsfontosságú modellekre utal. Ezek az autók segítettek az ’50-es évek pénzügyi krízisét követően talpra állni, és megerősödni a BMW-nek, egyúttal megalapozták a cég későbbi sikereit. A Neue Klasse kifejezés leporolásával a németek egyrészt jelzik a szemléletváltást, másrészt szeretnék teljesen új megközelítésbe helyezni az általuk értékesített autókat.

Az alumíniumból és nagy szilárdságú acélból készült szerkezetet úgy tervezték, hogy ne kizárólag a villanyautók, hanem a plug-in hibrid, illetve hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncok számára is alkalmas legyen.

A tervek szerint a Neue Klasse platform a jelenleg használt FAAR és CLAR padlólemezeket váltja majd fel, és nemcsak egy egységes alapot szolgáltat az autók számára, de nagyobb hatékonyságot és rugalmasságot fog lehetővé tenni a gyártás során. Ennek köszönhetően a belső égésű motoros és elektromos modellek is ugyanazon a gyártósoron készülhetnek.

Elektromos autót vásárolnál? Ne habozz tovább, keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!