2021. július 29. | 11:54

A vásárlók kétféle benzinmotor közül választhatnak ennél a modellnél.

A Volkswagen újabb crossoverrel bővítette európai kínálatát, az új Taigo tulajdonképpen a dél-amerikai piacokon, például Brazíliában forgalmazott Nivus átnevezett változata. Mindkét modell alapja az MQB A0 platform, amelyet a Polo Mk6, valamint a T-Cross is használ.

A Taigo 4,26 méteres hosszával, 1,75 méteres szélességével és 1,49 mm-es magasságával egy kicsivel hosszabb, keskenyebb és alacsonyabb, mint a T-Roc. A tengelytávja 2566 mm, ami egy kicsivel hosszabb, mint a normál T-Crossé. A Nivushoz hasonlóan a Taigo is kupészerű tetővonallal rendelkezik, hogy a T-Cross stílusosabb alternatívája legyen, saját lökhárító- és hátsó kialakítással kiegészítve. A képeken a piros színű R-Line vehető szemügyre, hátul jól látható a négyes kipufogóvég. A gyártó Style, Life és Standard felszereltségeket is kínál majd. A mátrix LED-es fényszóróktól a részben automatizált vezetésig (2. szint) a VW Taigo egy B-szegmensbeli crossoverhez képest bőségesen felszerelt.

Az utastér nem tartogat nagyon nagy meglepetéseket, a Taigo műszerfala nagyrészt megegyezik a brazil testvérmodellével (és bizonyos mértékig a T-Crosséval). Az ugyanakkor kivehető, hogy az Euro-specifikus Taigo szofisztikáltabb klímát kapott, amelyeket a ráncfelvarrott Tiguanból és Arteonból kölcsönöztek. A belső tér összességében ismerősnek tűnhet annak, aki ült már T-Crossban vagy Polóban, amelyek szintén megkapták ezt a klímaberendezési modult az év elején bemutatott, ciklusközepi ráncfelvarrással.

A műszerfal közepén egy 6,5 vagy 9,2 colos érintőképernyő (a Volkswagen legújabb szoftverével), a vezető előtt pedig egy digitális műszeregység található, mindkettő a felfrissített Polo városi autóból származik. A légkondicionáló és az ülésfűtés is érintésalapú kezelőpanelen működik, emellett vezeték nélküli telefontöltés, vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto, valamint műholdas navigáció is rendelkezésre áll. A hátsó ülések mögött kialakított csomagtért 438 literes, ez kevesebb, mint a T-Cross 455 literes csomagtere.

A Taigo kizárólag elsőkerék-meghajtással kerül forgalomba, és csak benzines lesz. Az európai vásárlók egy 1,0 literes, háromhengeres benzines turbómotor, illetve egy 1,5 literes, négyhengeres benzines turbómotor közül választhatnak. Az előbbi 95 vagy 110, az utóbbi pedig 150 lóerős. A belépő szintű háromhengeres csak ötfokozatú kézi váltóval elérhető, az erősebb háromhengeres esetében a hatfokozatú kézi és a hétfokozatú duplakuplungos automata váltó áll rendelkezésre. A négyhengeres benzinmotorhoz szériafelszereltségként jár a duplakuplungos automata. A Volkswagen még idén elkezdi a Taigo értékesítését Európában, a szériapéldányok a német gyártó spanyolországi üzemében készülnek. A hazai árakról egyelőre nincsenek pontos információk.