2021. május 28. | 13:42

Nevet is szeretünk adni a kocsinknak, derült ki egy friss felmérésből.

Vezetés közben sokat káromkodunk és szeretünk nevet adni az autónknak, derült ki az FCA Central and Eastern Europe felméréséből, amelyet a hazai autóvásárlási és -használati szokásokról készítettek. A kutatásban 1510 ember vett részt.

A válaszadók 91%-ának a megbízhatóság a legfontosabb egy autónál, a kutatás eredményei azt mutatják, hogy a nők többségének (73%) a megbízhatóság után a fogyasztás a legfontosabb feltétel. A férfiak közel felének számít az autó márkája, míg a női sofőrök harmada tulajdonít csak jelentőséget ennek. A közép- és felsővezetőknél a megbízhatóság mellett a praktikum, a méret és a forma is számít, míg a beosztott szellemi és fizikai munkát végzők körében az ár és a fogyasztás a hangsúlyosabb, ez a jelentős keresetbeli eltérésekkel magyarázható.

A válaszadók mindössze 12 százaléka válaszolt nemmel arra a kérdésre, hogy fontosnak tartja-e a fenntarthatóságot vagy a környezetvédelmi szempontokat egy autó vásárlásakor. A fővárosban, illetve a vidéki városokban és falvakban élő nők és férfiak többsége tehát környezettudatos, vagy legalábbis annak vallja magát.

A fiatalabb nők 42%-a, a fiatalabb férfiak 41%-a leginkább a sötét színekre voksol. A fiatalabb generáció a sötét autószíneket kedveli, míg az idősebb nők és férfiak között nagyon népszerű a piros, fehér és szürke, valamint a natúr színek is.

Nem szeretünk enni a kocsiban

A válaszadók csak kis százaléka (7%) tart nassolnivalót a kocsiban, mi több, a jogosítvánnyal rendelkezők több mint fele (54%) soha nem is eszik az autójában. A szitkozódással már más a helyet. A budapesti és vidéki nagyvárosi férfiak mintegy háromnegyede gyakrabban vagy ritkábban, de szokott káromkodni vezetés közben, és a nők között is nagyon hasonló az arány. Vidéken nyugodtabbak az emberek, a kistelepüléseken élő férfiak közel harmada, a nőknek pedig kevéssel több mint harmada nem használ csúnya szavakat az autóban. A fiatalabb korosztály 43%-a gyakran, míg az idősebbek mindössze 16%-a káromkodik rendszeresen a volán mögött, vagyis ahogy öregszünk, annál kevesebbet káromkodunk.

A férfiak többsége nem ad nevet az autójának, a nők körében viszont megoszló volt ez a kérdés, végül 53-47-re maradtak alul a névadók. Kiderült az is, hogy a nők kevésbé szeretnek egyedül tankolni, mint a férfiak. A férfiak 89%-a egyedül intézi a tankolást, a nők 39%-a viszont kéri a benzinkutas segítségét.

A kutatás azt is vizsgálta, hogy a sofőrök szerint jogosak-e a női vezetőkről szóló negatív kommentek. A férfiak 71%-a szerint néha van bennük valami, de olykor a férfiak is ügyetlenkednek, 25% szerint ez csak sztereotípia, és mindössze 4% gondolja jogosnak. A nők 56%-a szerint néha jogos, de azért a férfiakra is gyakran igaz, 43% szerint sztereotípia, 1% szerint pedig abszolút jogos.

FCA Central and Eastern Europe