2021. március 10. | 16:21

Az olaszok egy hihetetlenül pocsék év után igyekeznek visszakapaszkodni legalább a középmezőny élére.

A mezőnyből utolsóként bemutatta új Forma-1-es autóját a Ferrari is. A csapat számára nem kisebb elvárásokat támaszt a közvélemény, mint hogy visszatérjen az élmezőnybe. De vajon sikerül nekik az elképesztően innovatív Mercedes W12-ese után eredni, vagy most is csak a középmezőnyben harcolhatnak az Alpine F1 Team és az AlphaTauri versenyzőivel?

A Scuderia Ferrari a Forma-1 legpatinásabb istállója, amely már a kezdetek kezdete óta tagja a Száguldó Cirkusz mezőnyének. Összesen már több mint 1000 nagydíjon vettek részt, 16 konstruktőri és 15 egyéni világbajnoki címet szereztek, amely abszolút toronymagas rekord az F1 eddigi 71 éve során.

Az istállónak tavaly viszont sikerült összehoznia történelme egyik legnagyobb bukását, ami a hatodik helyre repítette hátra az olaszok autóját. Sokadjára beszélünk erről, de ez még most is hihetetlen, hiszen ennél rosszabb teljesítménnyel csak 1980-ben rukkolt elő a Ferrari.

Most viszont a csapat 1968 óta a legfiatalabb pilótapárosával, Charles Leclerc és Carlos Sainz vezetésével szándékozik visszatalálni régi formájára. Habár az utóbbi napokban szárnyra kapott egy pletyka, miszerint Mattia Binotto még az idény kezdete előtt távozhat a Ferrari éléről, de ha ezt megtennék, az egész évüket lábon lőnék, így ezt egyelőre nem tartom valószínűnek.

Binotto számára ez a szezon vízválasztó lesz, hiszen ha nem sikerül a csapatot legalább a középmezőny elejére juttatni és most is kiábrándító helyen végeznek az idény végén, akkor a svájci szakembernek mennie kell. A Forma-1-nek egy erős Ferrarira van szüksége.

Mielőtt az idei autó részleteire is kitérek, meg kell említsem az utóbbi idők legfurcsább megállapodását is, amelyet a csapat az FIA-val, azaz a Nemzetközi Autómobil Szövetséggel kötött. Ennek pontos hátterét nyilván nem fogjuk megtudni sohasem, de egyértelműen szürke zónába keveredett a Ferrari azzal, hogy kijátszották az FIA üzemanyag-átfolyás figyelő szenzorait. Jean Todt elnök viszont nem akarta korábbi szeretett csapatának nevét besározni, ami szintén rosszat tett volna a sportnak, így megoldották egy titkos megállapodással.

A részletek nem voltak nyilvánosak, viszont Mika Salo sportbíró az utóbbi hetekben azt nyilatkozta, hogy a megállapodás szerint a Ferrarinak a 2020-as évben lassúnak kellett lennie.

Ha igaz, ha nem, a csapatnak 2021-ben előre kell lépnie, 2022-ben pedig vissza kell térnie a győzelmek útjára, ami egy hatalmas feladat lesz, főleg annak fényében, hogy a Mercedes és a Red Bull mennyire innovatívan áll hozzá a Forma-1-hez. A németeknek folyamatosan csak csiszolgatniuk kell a gyémántjukat, az energiaital gyártó márka csapata pedig Adrian Newey révén sosem volt egy ötlettelen alakulat.

A most bemutatott SF21-es modell egy kis lépés lehet előre. A részletekben látni, hogy kicsit megpróbáltak kilépni a tavalyi gyenge autó árnyékából, azonban ennek határt szabott az is, hogy a fejlesztési zsetonrendszerből csak kettő állt rendelkezésükre.

Két fontos tényező játszik szerepet majd az SF21 lehetséges sikerében, az pedig a motor és az aerodinamika. Ez utóbbi tekintetében jelentős változások látszanak az autón, hiszen az orrkúp sokkal finomabb íveket kapott, szintén az orrán plusz szárnyakat helyeztek el, míg a pilóta feje feletti légbeömlő sokkal nagyobb lett, hasonlóan a Mercedes vagy az Aston Martin megoldásához. Az természetesen extra elválasztásokat is kapott, a lyuk mellett pedig szarvként ágaskodó terelő elemek is vannak.

A Ferrari kétféle piros színt kapott, de leginkább vörös az összképet tekintve, ezzel utalva a tavalyi egy verseny erejéig megjelenő legendás burgundi vörösre. Onnan átvették a retró számokat is az autó elején és az oldalán is. 

Az olaszok ebben az évben inkább abban bízhatnak, hogy a gyenge motor helyett egy sokkal erősebb hajtáslánccal tudnak majd rajthoz állni, de az autót külsőleg is sikerült sokkal agresszívabbra alakítaniuk.

Ezzel együtt nem kizárt az sem, hogy a teljesen olasz alapokra épülő csapat idényközben dobja Mattia Binottót, ez esetben akár Maurizio Arrivabene visszatérése is opció. A Scuderia számára a technikai oldalon is kellenének a nagyágyúk, a zsenik, akik nem terveznek és gyártanak, hanem alkotnak. Kíváncsian várom az olaszok 2021-es teljesítményét.

 

  • Címkék:
  • F1