2021. január 20. | 16:19

A plug-in hibrid modellek is jól teljesítettek.

A pandémiás helyzet ellenére 2 324 809 db BMW, MINI és Rolls-Royce modell fogyott világszerte, Európában -15%-os, Amerikában -19,7%-os csökkenésről számoltak be, Ázsiában viszont 6,1%-kal több BMW csoportos termék fogyott, ebből önmagában Kína 777 379 autót vállalt be. A BMW M-modelljei ötven éves fennállásuk legjobb eredményét hozták, ugyanis 144 218 autót adtak el, ami 6%-os fejlődést jelent. A MINI értékesítése 15,8%-ot esett 2019-hez képest, a Rolls-Royce 3756 autót adott el, ami 26,4%-os csökkenést jelent.

Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója így nyilatkozott a vállalat évindító sajtótájékoztatóján:

„2020-ban a BMW Group globálisan 191 646 konnektorról tölthető autót értékesített, mely 31,8%-os bővülést jelent a megelőző évhez képest. Ezáltal sikerült túlteljesítenie a szigorú 2020-as európai uniós károsanyag-kibocsátási normákat, így a vállalat flottakibocsátási értéke 100 g/km alatt maradt. A két éve tartó luxus-szegmens bővülés tovább folytatódott: a tavaly értékesített 115 420 modellel, már 70%-os a BMW 7-es, 8-as és X7-es sorozatok térnyerése 2018-hoz képest.”

Magyarországon 5%-kal maradtak el az eladások 2019-hez képest, legnépszerűbb modelljük az új 3-as sorozat volt 543 darabbal, ezt az X5 (482 db), az X3 (344 db), az 5-ös sorozat (334 db), a 2-es sorozat (330 db) és az X6-os (286 db) követte. Nem meglepő módon, az eladott modellek 48%-as valamilyen szabadidő-autó volt. BMW M és M Performance modellekből 533 db, 7-es, 8-as és X7-es modellből 249 talált gazdára. 545 db plug-in hibrid BMW-t és MINI-t vásároltak a magyarok, az immár hétéves BMW i3-ből 187 darab, míg a tisztán elektromos MINI Cooper SE-ből 75 darab fogyott.

A 2021-es évet a tisztán elektromos BMW iX3 bemutatásával kezdik, tavasz elején érkezik a BMW M3 és M4 páros, 2021-ben pedig az i4 kupéról is lehull a lepel. A tervek szerint 2023-ra már 25 darab konnektoros modellt fog kínálni a vállalat.