2021. január 09. | 13:50

Szétnéztem, milyen hibrideket kapni a 2-3 millió forintos ársávban. Vajon megérik a pénzüket? És mik a buktatóik?

A magyarországi autópark átlagéletkora 14,5 év 2020-ban - derül ki a KSH adataiból. Ez azt jelenti, hogy Átlag Jánosunk egy szép G Opel Astrával, esetleg a következő generációt képviselő, ám leharcolt H Astrával jár, amely nagyjából 900 ezer – 1 millió forint körüli értéket képvisel. Mi következik ebből? Az átlagember bizony nem hibridet keres a használtautó-piacon, mert még nem engedheti meg magának.

De nem mindenki jár tizenéves autóval, sokan vannak szerencsére, akik fiatalabb, szebb és jobb autót is meg tudnak ma vásárolni maguknak. És ha valaki fiatalabb, szebb és jobb autót vehet magának, akkor miért ne venne egyből zöldebbet is? Körbejártam, hogy 2-3 millió magyar forintért ma milyen öntöltős hibrideket adnak és utánajártam annak is, hogy vajon milyen hibákra kell számítania annak, aki engedve a korszellemnek, ilyen autóra vágyik.

Általánosságban kijelenthető és jó előre érdemes is leszögezni, hogy ennyi pénz elköltését autóra - amely sokszor hosszú évek kitartó spórolásának eredményeképp jön össze - alaposan meg kell fontolni. Ennek oka, hogy a használtautó-piacon rengeteg a manipulált futásteljesítményű és/vagy korábban összetört, nem megfelelően megjavított jármű. Ez sajnos hatványozottan igaz a népszerű hibridekre, amelyeket tucatjával hoznak be külföldről. Bölcs döntés minden esetben alaposan utánajárni a kiszemelt modellnek, feltárni múltját és szakemberrel át is vizsgáltatni, hogy senkit ne érjen kellemetlen meglepetés a vásárlás után.

(Ezt legkönnyebben alvázszám lekérdezéssel teheted meg, amiről a linkelt cikkben olvashatsz bővebben.)

Toyota Prius 1,5 HSD 2. generáció (XW20)

Hajtáslánc:

  • 1,5 literes, soros 4 hengeres benzinmotor + elektromotor
  • elsőkerék-meghajtás
  • elektronikusan vezérelt bolygómű

Akkumulátor-kapacitás: 1,31 kWh

Elektromos hatótáv: néhány száz méter óvatos gázpedálkezelés mellett

Modellévek: 2004-2009

Kombinált összteljesítmény: 109 LE

Végsebesség: 170 km/h

Gyorsulás 0-100: 10,9 s

Fogyasztás: 5,0 l

Pozitív vélemények:

  • megbízhatóság, kis szervizigény
  • alacsony fogyasztás
  • bőséges helykínálat
  • városban dinamikus

Negatív vélemények:

  • zavaró, hogy gyorsításkor monoton hangon bőg a motor
  • városon kívül már gyenge
  • kopásra hajlamos, nem túl jó minőségűek a beltéri műanyagok

Típushibák és amikre figyelni kell:

  • ABS-modul hajlamos tönkremenni, az új gyári alkatrész több százezer forintos tétel, érdemes bontottat keresni
  • a hűtőfolyadékot illik cserélni az inverterben is
  • be kell tartani a gyári ajánlást a motorolaj cseréjére vonatkozóan (15 000 km/1 év)
  • csomagtér beázhat, de az ügyeskezűek akár házilag is orvosolhatják a problémát

A hibrid autózás megkerülhetetlen szereplője a második generációs Toyota Prius, amit már 1,5 milliótól meg lehet kapni, 2 millió forint felett pedig a keveset futott és igazán szép példányok között lehet válogatni. Ha második generációs Prius modellről álmodsz, nagy bajoktól nem kell tartani, mert egy végtelenül megbízható autóról beszélünk. Legnagyobb problémájának a városon kívül mutatott erőtlenséget szokás felhozni, de ha a teljesítménynél fontosabb számodra a harmonikus működés, a jó fogyasztás és elsősorban városba keresel járművet, biztosan nagyon elégedett leszel vele.

Toyota Prius 1.8 HSD 3. generáció (XW30)

Hajtáslánc:

  • 1,8 literes, soros 4 hengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor + elektromotor
  • elsőkerék-meghajtás
  • elektronikusan vezérelt bolygómű (e-CVT)

Akkumulátor-kapacitás: 1,3 kWh

Elektromos hatótáv: néhány kilométer nagyon óvatos gázpedálkezelés mellett maximum 50 km/órás sebességig

Modellévek: 2009-2015

Kombinált összteljesítmény: 136 LE

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-100: 10,4 s

Fogyasztás: 4,1 l

Pozitív vélemények:

  • megbízhatóság, kis szervizigény
  • alacsony fogyasztás
  • jól sikerült dizájn
  • az elődjéhez képest erősebb és már autópályán is kellően dinamikus

Negatív vélemények:

  • gyorsításkor erős, monoton hangon bőgő motor
  • az előző Prius szellősebb helykínálattal rendelkezett, ebben visszafejlődött az újabb generáció

Típushibák és amikre figyelni kell:

  • elektromos vízpumpát érdemes megelőző jelleggel cseréltetni, mert meghibásodás esetén motorproblémákra kell számítani
  • az olajcserékre érzékeny a motor, ha nem időben végezték el azokat és nem a megfelelő olajat töltötték bele, akkor magas lehet az olajfogyasztás
  • nem az autó tehet róla, de keresett típus az autótolvajok körében

A harmadik generációs Prius modellből létezik már plug-in hibrid, azaz külső forrásról tölthető kivitel is, ám a 2-3 milliós ársávban azok még nem elérhetőek. Ez az autó ugyanolyan megbízható, mint az elődje, ám mégis van egy gyenge pontja. Az elektromos vízpumpája egyik pillanatról a másikra minden előjel nélkül képes bedögleni. Mire észreveszed, rég megfőtt a motor, a pumpa magával ragadja a halálba a hengerfejet is. Emiatt mondják, hogy kétféle hármas Prius létezik: az egyik, amelyik hengerfejes volt már és a másik, amelyik hengerfejes lesz. Érdemes inkább megelőző jelleggel, mondjuk 100 ezer kilométerenként kicseréltetni ezt az alkatrészt.

Toyota Yaris 1.5 HSD

Hajtáslánc:

  • 1,5 literes, soros 4 hengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor + elektromotor
  • elsőkerék-meghajtás
  • elektronikusan vezérelt bolygómű (e-CVT)

Akkumulátor-kapacitás: 0,9 kWh

Elektromos hatótáv: finom gázadás mellett maximum 1-2 kilométer akár 50 km/órás tempóig

Modellévek: 2012-

Kombinált összteljesítmény: 100 LE

Végsebesség: 165 km/h

Gyorsulás 0-100: 11,8 s

Fogyasztás: 3,5 l

Pozitív vélemények:

  • nagyon takarékos üzem
  • csendesen, rezzenéstelenül járó benzinmotor
  • meglepően nagy helykínálat a kis külső méretei ellenére
  • csinos dizájn

Negatív vélemények:

  • kissé kulturálatlanul működik a fékrendszer, először a villanymotor fékez a visszatáplálás érdekében, majd utána kiszámíthatatlanul lép működésbe az üzemi fék
  • zörgésre hajlamosak a beltér műanyagjai

Típushibák és amikre figyelni kell:

  • Nem igazán vannak típushibák, viszont ez a Yaris is érintett a hírhedt Takata-légzsákbotrányban, érdemes leellenőrizni alvázszám alapján, hogy a konkrét autóra van-e érvényben visszahívási akció

A kis Toyota Yaris immáron több mint 2 évtizede kapható, kicsi, szerethető és a statisztikák szerint a világ legmegbízhatóbb autója manapság. Az elnyűhetetlen egyszerű technika és a magas szintű gyártási minőség lehet a titok nyitja. Na meg az, hogy Toyota. Akárhogy is, aki ma mindent kibíró városi autót keres, nem talál jobbat egy Yarisnál. A 2012-ben bemutatott hibrid verzió ráadásul még fogyasztásban is verhetetlen. Persze a jóságnak ára van, a hibrid Yarisokért használtan is szép pénzt kérnek.

Toyota Auris 1.8 HSD

Hajtáslánc:

  • 1,8 literes soros 4 hengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor + elektromotor
  • elsőkerék-meghajtás
  • elektronikusan vezérelt bolygómű (e-CVT)

Akkumulátor-kapacitás: 6,5 ah

Elektromos hatótáv: néhány kilométer maximum 50 km/órás tempóig

Modellévek: 2010-2012

Kombinált összteljesítmény: 136 LE

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-100: 11,4 s

Fogyasztás: 4,0 l

Pozitív vélemények:

  • sportos vezethetőség és közvetlen kormányzás
  • feszes, mégis kényelmes rugózás

Negatív vélemények:

  • kis méretű csomagtartó (279 liter)
  • unalmas dizájn

Típushibák és amikre figyelni kell:

  • a hármas Priusra jellemző elektromos vízpumpa-problémák az Aurist is érintik
  • szintén érzékeny az olajcserékre, fontos, hogy vásárláskor hitelt érdemlően kiderüljön, milyen időközönként kapott új motorolajat

Két-három millióért akad már második generációs Auris is, mégis érdemesebb inkább az előd kínálatából a szebb példányokat nézegetni. Az első hibrid Auris egy az egyben a harmadik generációs Prius hajtásláncát kapta meg, csak sokkal olcsóbb volt annál. Az új korában meglévő másfélmilliós árelőnyét természetesen használtan már elvesztette, de még most is jobb áron van, mint a hasonló korú Priusok. Talán ezért, mert az Auris formája mindig is az unalom autós megfelelője volt, míg a harmadik Prius egészen jól néz ki.

Toyota Camry 2.4 Hybrid

Hajtáslánc:

  • 2,4 literes négyhengeres benzinmotor + villanymotor
  • elsőkerék-meghajtás
  • elektronikusan vezérelt bolygómű (e-CVT)

Akkumulátor-kapacitás: 1,6 kWh

Elektromos hatótáv: 1-2 kilométer akár 40-60 km/órás sebességgel vitorlázva

Modellévek: 2006-2011

Kombinált összteljesítmény: 187 LE

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-100: 8,4 s

Fogyasztás: 7,0 l

Pozitív vélemények:

  • nagy, kényelmes és biztonságos
  • elegáns forma
  • méreteihez és teljesítményéhez képest nagyon jó fogyasztás
  • kellemes, puha rugózás

Negatív vélemények:

  • padlógáznál tolakodó motorhang
  • túl könnyű, visszajelzés nélküli kormányzás
  • kicsi csomagtartó
  • a regeneratív fékezés és a hagyományos üzemi fék közötti átmenet okozhat meglepetéseket
  • itthon a legtöbb példány Amerikából származó modell, ezért a sebességet mérföld/órában, a fogyasztást pedig mérföld/gallonban jelzik ki
  • az USA-ból származó példányok esetében érdemes kideríteni, hogy nem vízkáros-e az autó

Típushibák és amikre figyelni kell:

  • az alkatrészek beszerzése akadályokba ütközhet, jellemzően sok időbe telik, mire megérkezik, amit rendel az ember
  • nem minden szerelő ért a típushoz

Aki annak idején nagy, kényelmes, fejedelmi Toyotára vágyott, be kellett érnie a Lexusszal. Pontosabban Lexust kellett vennie jóval drágábban, ugyanis a korábbi Camryt valamiért nem forgalmazták Európában (kivéve Oroszországot, de ott meg a hibrid nem volt elérhető). Igazából senki nem tudja, miért volt így. Szerencsére mára megjött a japánok esze és a legfrissebb Toyota Camry végre ismét elérhető Magyarországon is.

Honda Insight

Hajtáslánc:

  • 1,3 literes, négyhengeres benzinmotor + villanymotor
  • elsőkerék-meghajtás
  • CVT

Akkumulátor-kapacitás: 5,75 ah

Elektromos hatótáv: a villanymotor néhány kilométer erejéig képes tartani a tempót 40-45 km/órás sebességig, de önálló gyorsításra nem képes

Modellévek: 2009-2014

Kombinált összteljesítmény: 98 LE

Végsebesség: 182 km/h

Gyorsulás 0-100: 12,4 s

Fogyasztás: 5,0 l

Pozitív vélemények:

  • megbízható hajtáslánc, tartós akkumulátor
  • elnyűhetetlen Honda-technika
  • egyáltalán nem hajlamos a korrózióra

Negatív vélemények:

  • olcsó hatású műanyagok a beltérben
  • nem túl vonzó forma
  • szűkös hátsó fejtér
  • városon kívül elvérzik a kevés ereje miatt

Típushibák és amikre figyelni kell:

  • a CVT-váltó nem problémás, de ennek feltétele, hogy megtörténtek az előírt olajcserék 40 ezer kilométerenként
  • a gyertyák cseréje költséges tétel, mert speciális irídiumelektródás kell bele
  • szintén érintett a Takata-légzsák problémában, alvázszám alapján meg kell nézni, hogy átesett-e már a patroncserén a konkrét autó

A második generációs Honda Insight IMA (Honda Integrated Motor Assist) nem lett egy igazán keresett típus, a Toyota Prius árnyékában nem tudott labdába rúgni, ennek megfelelően gyártását idő előtt, 2014-ben be is fejezték. Pedig nem egy rossz autó. Igaz, nem megy olyan jól városban sem, mint a Priusok, nem tud annyit tisztán elektromosan megtenni, de egy kivételesen tartós és megbízható konstrukció.

Honda Jazz Hybrid

Hajtáslánc:

  • 1,3 literes, soros négyhengeres benzinmotor + villanymotor
  • elsőkerék-meghajtás
  • CVT automata váltó

Akkumulátor-kapacitás: 6,5 ah

Elektromos hatótáv: a villanymotor néhány kilométer erejéig képes tartani a tempót 40-45 km/órás sebességig, de önálló gyorsításra nem képes

Modellévek: 2010-2014

Kombinált összteljesítmény: 98 LE

Végsebesség: 175 km/h

Gyorsulás 0-100: 12,1 s

Fogyasztás: 4,5 l

Pozitív vélemények:

  • bőséges helykínálat utasoknak, csomagoknak egyaránt
  • rengeteg tárolóhely és doboz
  • praktikus megoldások, ügyesen variálható beltér
  • akár 4 liter alá is bevihető fogyasztás

Negatív vélemények:

  • az akkumulátorok extra súlya miatt áthangolták a Jazz futóművét, ettől a hagyományos kiviteleknél sprődebben rugózik
  • kemény, kopogós műanyagok a beltérben
  • hangos gördülési zaj

Típushibák és amikre figyelni kell:

  • A megegyező alapok miatt a Honda Insightra jellemző problémákra lehet számítani

A második generációs Honda Jazz sokkal vagányabbra sikerült, mint az elődje, és azóta tudjuk, hogy szebb a 2020-ban bemutatott utódjánál is. Egy használt hibrid Jazz ma is jó vételnek minősül, sokkal harmonikusabb és praktikusabb a testvérmodellnek számító Honda Insightnál. Ami elgondolkodtató, hogy az ember a sima 1,4 literes benzinessel vegye inkább, hiszen annak futóműve sokkal kényelmesebb, valamivel gyorsabb is, fogyasztásban pedig csak egy literrel rosszabb, de még bőven takarékosnak mondható.

Lexus CT200h

Hajtáslánc:

  • 1,8 literes, soros 4 hengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor + elektromotor
  • elsőkerék-meghajtás
  • elektronikusan vezérelt bolygómű (e-CVT)

Akkumulátor-kapacitás: 1,3 kWh

Elektromos hatótáv: néhány kilométer maximum 50 km/órás tempóig, főleg vitorlázva

Modellévek: 2011-

Kombinált összteljesítmény: 136 LE

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-100: 10,3 s

Fogyasztás: 4,1 l

Pozitív vélemények:

  • kiváló minőségű, tartós beltér
  • kényelmes, a kategória átlagánál messze jobb futómű
  • a jó hangszigetelésnek köszönhetően ebben nem annyira zavaró a CVT-váltós autókra jellemző motorbőgés
  • direkt, jó visszajelzést adó kormányzás
  • 50-50 %-os súlyelosztásnak hála sportos vezethetőség

Negatív vélemények:

  • a prémium szegmensben jobb műanyagokat használnak a konkurensek
  • a Toyota-származék kapcsolók olcsó hatást keltenek
  • autópályás tempónál már zavaró a szél- és a futóműzaj, ebben jobb akár egy kettes Ford Focus is

Típushibák és amikre figyelni kell:

  • A hajtáslánc megegyezik a Toyota Prius III és az első generációs Toyota Auris hajtásláncával, a hibák is azonosak lehetnek

Jól kell tudni alkudni, hogy az egyébként még újonnan is kapható Lexus CT200h használtan beleférjen a 3 milliós keretbe, hiszen ennyi pénzért csak a kínálat legaljából, az első széria korai példányaiból lehet válogatni. De ez nem azt jelenti, hogy nem érdemes keresgélni, hiszen a kis kompakt már elsőre is egy nagyon jól sikerült, igazán prémium minőségű hibrid autó. Annak ellenére, hogy a harmadik generációs Prius hajtását örökölte, annál egy sokkalta jobb, élvezhetőbb és szerethetőbb autó. Persze az ára is magasabb valamivel.

Lexus GS450h

Hajtáslánc:

  • 3,5 literes, V6-os benzinmotor + villanyhajtás
  • hátsókerék-meghajtás
  • CVT automata váltó

Akkumulátor-kapacitás: 6,5 ah

Elektromos hatótáv: az akkumulátorban 2-3 kilométerre elegendő szufla van

Modellévek: 2006-2011

Kombinált összteljesítmény: 345 LE

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-100: 5,9 s

Fogyasztás: 7,9 l

Pozitív vélemények:

  • brutális menetteljesítmények
  • kényelmes és csendes futás
  • még az erejét kihasználva se eszik többet 10 liternél
  • tartós és minőségi beltér

Negatív vélemények:

  • kissé szűkös elöl, főleg széltében, hátul rendben van
  • csupán 280 literes a poggyásztér

Típushibák és amikre figyelni kell:

  • a hibrid hajtásrendszer elektronikája érzékeny, ha tönkremegy, csak a benzinmotor hajt, cseréje sok pénzbe kerül
  • a központi képernyő meghibásodásra hajlamos

Ha valaki egy kicsit több luxust kínáló hibridre vágyik ennyi pénzből, akkor a Lexus GS450h lesz az ő autója. Ez a kényelmes prémium szedán igazán piacképes alternatívája a nagy német trió (Audi-BMW-Mercedes) dízel autóinak. Bárki azt gondolná, hogy ez is olyan, mint bármelyik másik öntöltős hibrid: lassú, nagy gázra pedig üveghangon üvölt a motorja. Nos igen, padlógáznál a motor beáll a legnagyobb teljesítményhez tartozó fordulatszámra, de V6-os, ezért kellemes az orgánuma és a Lexus GS450h egy igazi fenevad, nem néznéd ki belőle, de megy, mint az állat. Miközben annyit eszik, mint egy 30d, mégis sokkal gyorsabb annál. Ráadásul a technikája megbízható, nem kell megijedni a 300 ezer kilométer feletti futásteljesítményektől sem. Ellentétben a dízelekkel, amelyektől érdemes menekülni ennyi idősen.

Lexus RX400h

Hajtáslánc:

  • 3,3 literes, V6-os benzinmotor + 2 villanymotor
  • részleges összkerékhajtás (a hátsó tengelyt a hátsó villanymotor hajtja)
  • CVT

Akkumulátor-kapacitás: 6,5 ah

Elektromos hatótáv: városi tempó mellett ez is tudja a 2-3 kilométeres vitorlázó üzemmódot

Modellévek: 2005-2009

Kombinált összteljesítmény: 272 LE

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-100: 7,3 s

Fogyasztás: 8,1 l

Pozitív vélemények:

  • egyszerű „Corollás”, de legalább tartós beltér
  • kényelmes futómű, ami tempósan vett kanyarokban sem jön zavarba
  • jó menetteljesítmények

Negatív vélemények:

  • a gyári fogyasztás csak nagyon odafigyelősen hozható, inkább 10 litert eszik

Típushibák és amikre figyelni kell:

  • az üléseken a bőr megnyúlásra hajlamos és hamar kiszakadhat
  • zöröghetnek a beltéri műanyagok
  • az első elektromos ablakemelők szerkezete szétesésre hajlamos, ezt a záráskor hallható fémes koppanás jelzi előre
  • párásodó fényszórók (autómosás után jelentkezik)
  • kormányszervó hiba

A Lexus által nyújtott luxusnál maradva, de meglovagolva az utóbbi évtizedek SUV-őrületét, a GS helyett lehet az RX 400h-t a világ első hibrid szabadidő-autóját is választani. Kicsit rosszabb menetteljesítmények és kicsit magasabb fogyasztás jár vele, de legalább magasan ül benne az ember, jobban átlátja a forgalmat, nagyobb a biztonságérzete és a szomszéd is elismerőbben irigykedik majd. Már amennyiben egy tizenéves autót irigyel bárki manapság.

Peugeot 508 2.0 HDi HYbrid4

Hajtáslánc:

  • 2,0 literes, soros négyhengeres HDi dízelmotor + villanyhajtás
  • részleges összkerékhajtás
  • robotizált automata váltó

Akkumulátor-kapacitás: 1,1 kWh

Elektromos hatótáv: alacsony sebesség mellett néhány száz méter

Modellévek: 2012-2016

Kombinált összteljesítmény: 200 LE

Végsebesség: 210 km/h

Gyorsulás 0-100: 8,8 s

Fogyasztás: 3,6 l

Pozitív vélemények:

  • nagyon kedvező fogyasztás
  • jó hangszigetelés
  • kényelmes ülések
  • nagy helykínálat az első és a hátsó sorokban is

Negatív vélemények:

  • a hibrid rendszer nagy extra súlyt ad hozzá az autó eleve nem alacsony önsúlyához
  • hangos és kellemetlenül ráz a futómű, nyoma sincs a franciás ringatásnak
  • a hibrid hajtáslánchoz robotizált automata váltó jár, ami nem egy kifinomult szerkezet, darabosan, lassan és rángatva vált

Típushibák és amikre figyelni kell:

  • beázásra hajlamosak a visszapillantókba integrált irányjelzők
  • a modern közös nyomócsöves dízelmotorokra jellemző hibák előfordulhatnak

Álljunk csak meg egy pillanatra. Van egyszer ugye az elektromos hajtás, ami helyi emissziómentes és ezért városba való, de városon kívül elvérzik a kis hatótáv, az alacsony hatékonyság és az egekbe szökő fogyasztás miatt. Aztán van a dízelmotor, ami ugyan ki lett kiáltva a klímaváltozás (egyik) fő okának, büdös, hangos és egészségre is káros, ezért városba nem való, de mutasson valaki nekem jobb meghajtást autópályára... Pontosan emiatt nem ördögtől való az az elgondolás, hogy párosítsuk a villanyt a dízellel. Ennek jegyében született meg a PSA dízel-hibrid hajtáslánca, amit egyébként a 3008-as egyterűbe is beépítettek, amit már szintén megkapni 2-3 millió forint környékén.

Eddig feltűnően hallgattam a rettegett akkumulátor-cserékről

A hibridek legfájóbb pontja az elhasználódó akkumulátor tud lenni. A jellemzően nikkel fémhibrid akksival szerelt autókban (van azért lítium-ionos is) előbb vagy utóbb az évek múlásával és a futásteljesítmény növekedésével eljön az akkucsere ideje. Egy ponton túl a degradáció mértéke olyan nagy, hogy a jármű nem képes többé energiát kinyerni belőlük, ilyenkor a tulajdonosok mélyen a zsebükbe nyúlhatnak. A márkaszervizek és importőrök álláspontja természetesen a komplett akkumulátor-csomag cseréje, ami 400 ezertől akár egymillió forintig terjedő tétel is lehet, de azért nem kell megijedni.

Először is a tapasztalat azt mutatja, hogy mind a villanyautók, mind pedig a hibrid járművek akkumulátorai is meglepően jól bírják a strapát, bőven hallani olyan történeteket félmillió kilométereket futott hibrid (és villany) taxikról, amelyekben még a gyári telepek teljesítenek szolgálatot. De ha megtörténik a baj (és megtörténhet), szerencsére ma már egy egész iparág épült az akkumulátorok javítása és a vezérlőelektronikák, inverterek felújítása köré. Egy hibrid autó megvásárlása előtt megfontolandó beméretni az akkumulátorok és a rendszer általános állapotát, de ettől függetlenül a hatszámjegyű javítások bármikor bekövetkezhetnek egy hibrid esetében is, a pénztárcatartalom-apasztó bajok nem kizárólag a modern dízeleket érintik.

A megfelelő motorolajról néhány szót

Fontos, hogy a hibridekhez senki se megszokásból vásároljon motorolajat, mindig nézzen utána a gyári ajánlásnak! Általánosságban elmondható, hogy a sok hidegen járás, újraindítás miatt ezek az autók a megszokott 5W30 helyett 0W20 viszkozitást kedvelik, amely alacsony hőmérsékleten is optimálisabb kenést biztosít a motornak. Ez azonban csak figyelemfelhívás, minden autó más és más, ezért mindegyik esetében a vonatkozó gyári előírást kell követni mind az olaj viszkozitására, mind a csereperiódusra vonatkozóan.

Még egyszer, hogy rögzüljön: ne vegyél használt autót ismeretlen előélettel!

Most már tudod, hogy az elérhető hibrid típusok esetében milyen dolgokra kell figyelni, már csak egy utolsó használtautó-vásárlási alapszabályt szeretnék kiemelni. A bölcsek minden fellelhető információt kiderítenek a kiszemelt autó múltjáról a járműelemzés segítségével. Az igen hasznos szolgáltatás lényege, hogy alvázszám alapján a szakemberek utánajárnak a jármű kártörténetének, kiderítik a valós futásteljesítményét és hozzáértők bevonásával akár át is vizsgálják helyetted a helyszínen.

Ha használtautó-vásárlás előtt állsz, ne utólag legyél okos, kerüld el a tekert kilométerórás, korábban összetört, megbízhatatlan autókat! Rendeld meg az ECDH járműelemző szolgáltatását, hogy százezrek vagy akár milliók maradjanak a pénztárcádban! Ha pedig a helyszíni átvizsgáláshoz keresel megbízható partnert, akkor kérd tapasztalt szakemberek segítségét!

Az Alapjárat szerkesztőségében is járt már dízel hibrid. Nézd meg az arról készült érdekes videót, ha pedig nem indulna el, akkor kattints ide!