2022. május 02. | 16:58

Érdekes pletyka kezdett terjedni az autóiparban.

FRISSÍTÉS: A Rimac vezérigazgatója, Mate Rimac friss Facebook-posztjában áhírnek nevezte azt a pletykát, miszerint megszakad a kapcsolat a Hyundai és a Rimac között. Mint írta, mind a Hyundai, mind a Rimac közölte, hogy hamisak a névtelen forrásokra alapozott értesülések. Ahogy az Auto Motor Und Sport is megírta, a Hyundai és a Kia továbbra is befektet a Rimac-csoportba. (Forrás: Motor1)

Autóipari források szerint a Hyundai kiszáll a Rimac vállalattal közösen vitt projektekből, mert a horvát elektromosautó-gyártó az indokoltnál jobban kezdett közeledni a Porschéhoz.

A Hyundai-Kia tengely 2019-ben 80 millió eurót (aktuális árfolyamon 30 milliárd forintot) fektetett be az elektromos startupba, cserébe 12 százalékos részesedést szerzett a vállalatban. A Hyundai ezt követően bejelentette, hogy épít egy elektromos sportautót a Hyundai N almárka számára, illetve egy üzemanyagcellás sportautó érkezését is belengette. Az egyelőre nem világos, hogy a koreai vállalat eladja-e a Rimacban lévő részesedését.

Egy belső forrás szerint a Hyundai és a Rimac kapcsolata azért romlott meg, mert a horvát vállalat egyre szorosabbra kezdte fűzni a kapcsolatát a Porschéval, ami nem tetszett a koreai elöljáróknak. Tavaly a stuttgarti márka 10-ről 24 százalékra növelte részesedését a Rimac vállalatban.

A Hyundai állítólag házon belül fejezi be Mate Rimac cégével közösen megkezdett elektromos sportautó-projektet - jelezte az egyik forrás. A járművet várhatóan 2023 elején mutatják be.

A Rimac ugyanakkor tagadta, hogy a Porsche megnövekedett befolyása vezetett a szakításhoz. A cég szóvivője azt mondta, hogy a Hyundai tudtával ment végbe a struktúraváltás, beleértve a Rimac Technology kiválását és a Bugattival való egyesülést.

Az alapító Mate Rimac által rányított cég saját elektromos szuperautókat is gyárt, a legújabb a Nevera, amelyből mindössze 150 darab készül.

Nyitókép forrása: Hyundai