Milyen az, amikor két autógyártó összeáll? Izgalmas. Milyen az, amikor két szupersportautókat gyártó cég áll össze, ami ráadásul elektromos hiperautókat fejleszt? Az nem csak izgalmas, de kihívásokkal teli és előremutató. A vegyesvállalat törekvése nem más, mint hogy egy izgalmas új mozgalmat generáljon az autóiparban és a technológiai iparban.

A Rimac lesz a Bugatti Rimac többségi részvényese 55 százalékos részesedéssel, Mate Rimac pedig a cég vezérigazgatója. A Porsche 22 százalékos, míg a Hyundai 11 százalékos részesedéssel rendelkezik a Bugatti Rimac vállalatban, a maradék 32 százalékot pedig más befektetők teszik ki, a Porsche mindemellett stratégiai partner is lesz. A Bugatti termelési és logisztikai ügyvezető igazgatója, Christophe Piochon lesz a Bugatti új elnöke, mivel Stephan Winkelmann lemond a Bugatti elnöki posztjáról, és kizárólag a Lamborghini vezérigazgatói szerepére összpontosít. Piochon a Bugatti Rimac operatív igazgatója posztját is betölti egyidejűleg.

"Szeretnék köszönetet mondani az egész Bugatti csapatnak és ügyfeleinknek három és fél hihetetlen, izgalmas, intenzív és sikeres évet. Együtt fantasztikus hipersportkocsikat fejlesztettünk ki, és új dimenzióba vezettük a Bugattit." – Nyilatkozott Winkelmann

Mate Rimac elmondás szerint egy sikeres, forradalmi és izgalmas fejezet előtt áll a vegyesvállalat, ugyanakkor kíváncsian várja, hogy a Bugatti Rimac milyen hatást gyakorol majd az iparágra.

A globális központjuk a Rimac jelenlegi székhelyén, Zágrábban található, de később az új, 230 millió dollár költségvetésű Rimac Campusba költöznek, ahol a Rimac Technology részleg folytatja az innovatív akkumulátorok és az elektromos autók technológiai fejlesztését más autógyártók számára is. A jövőbeli Bugatti Rimac hiperautók kutatása és fejlesztése is itt zajlik majd.

Ezt a technológiát a jövőbeni Bugatti és Rimac modelleken is alkalmazni fogják a Nevera és a Chiron után. A 2023-ban megnyíló Rimac Campus 2500 alkalmazottat foglalkoztat majd. A Bugatti Rimac jelenleg 435 alkalmazottal működik, 300-an Zágrábban és 135-en a franciaországi Molsheimben dolgoznak. Ezen felül további 180 ember dolgozik a Bugatti németországi, wolfsburgi fejlesztőközpontjában.

A Bugatti és a Rimac továbbra is független márkaként működnek, és megtartják létesítményeiket Zágrábban és Molsheimben egyaránt. Egyelőre nem szivárogtattak ki információkat a jövőbeli terveikkel kapcsolatban, de előfordulhat, hogy a két gyártó a Bugatti Chiron elektromos utódjának elkészítésén fog munkálkodni.