2022. április 26. | 16:11

Olvasónk szereti a Volkswagen kompaktjának békebeli, szögletes generációját, amelyet 1991-ig gyártottak. Felhívjuk az ő és minden régi-Golf-rajongó figyelmét néhány kockázatra és mellékhatásra.

„Szép napot!

Az lenne a kérdésem, hogy mennyire éri meg megvenni egy 1988-as Volkswagen Golf 2-est, 1,6-os motorral? Mi az előnye és mi a hátránya, hibái?

Üdv: Balázs”

Volkswagen Golf
A kép illusztráció (Forrás: Volkswagen)

Kedves Balázs!

A Golf 1983-tól gyártott második szériájából 6,3 millió példányt adtak el világszerte. A típus összesen huszonötféle motorral volt elérhető, létezik belőle első- és összkerék-meghajtású kivitel, valamint számos, az alapváltozattól eltérő különleges kiadás. Manapság a mezítlábas példányok ára is felfelé tendál, persze ez erősen állapotfüggő, hiszen az egy-kétszázezer forint értékű elhasznált autók még szintén jelen vannak a piacon. Egy eredeti állapotban megmaradt GTi vagy emelt kasznis Country értéke már évekkel ezelőtt kilőtt, ráadásul kereslet is akad bőséggel az olyan autók iránt, amelyeket nem törtek korábban ripityára, vagy nem rohasztottak el a sárban évtizedek alatt.

Az 1,6 literes, benzines kettes Golf a hajtáslánc alapján nem tartozik a különleges példányok körébe, bár az egyhármasnál egy fokkal talán izgalmasabb. Egy ilyen autó megvásárlása esetén előny lehet a kivételesen megkímélt állapot, a rendezett előélet vagy az igazolt alacsony kilométerfutás, mert így van esély rá, hogy később emelkedjen az értéke. Egy átlagos, néhány százezer forintért megvásárolható darab pedig arra jó, hogy elhasználd, amíg érvényes műszaki vizsgát képes produkálni komolyabb anyagi ráfordítás nélkül, aztán le kell adni a bontóba és elfelejteni.

A második szériás, benzines Golf előnye lehet még, hogy az életben tartásához még olcsón elérhetőek az alkatrészek. A hátránya pedig többek közt a mai értelemben vett ütközésbiztonság teljes hiánya, a minimális menetkomfort, az elavult műszaki tartalom, a magas fogyasztás, a rozsdásodás, illetve a magas károsanyag-kibocsátás. Utódja, az 1991-ben bemutatott Golf III már minden szempontból modernebb autó, bár mai szemmel az is messze elavult.

Üdv:

Marci