2022. március 16. | 09:05

A legerősebb változat 503 lóerő leadására képes.

A Huawei és a kínai Seres autógyár 2021 áprilisában mutatott be egy új crossovert, amely gyakorlatilag a Huawei első autójának tekinthető. Bár az SF5-öt névre keresztelt modell nem bizonyult különösebben sikeresnek, most a két cég új megközelítéssel próbálkozik. Az SF5-öt egy sokkal nagyobb luxust felvonultató crossoverré alakították, ami az új AITO márkanév alatt fog piacra kerülni.

Az AITO M5-öt tavaly decemberben leplezték le, és bár megtartotta az SF5 alapjait, sokkal kényelmesebb utasteret, újragondolt dizájnt és jelentősen továbbfejlesztett technológiai megoldásokat kínál.

A benne található hibrid hajtáslánc villanymotorjait a Huawei fejlesztette. A modellben egy 1,5 literes, turbófeltöltős benzinmotort dolgozik, amely nem a kerekek meghajtásáért felelős, hanem generátorként működik. A rendszer teljesítménye a specifikáció függvényében 276, 434 vagy akár 503 lóerő is lehet. Az autóban használt elektronika is a Huaweitől érkezett, így az infotainment rendszer is, amellyel kapcsolatban azt állítják, hogy az egyik legjobb az iparágban.

A csúcsmodellnek számító kivitelben egy – hibridekhez képest relatíve nagyméretű – 40 kilowattórás akkumulátorcsomag tárolja az energiát, amely 150 kilométerre elegendő tisztán elektromos hajtást tesz lehetővé a WLTP mérési szabvány alapján. Ha az akkumulátor lemerül, a belső égésű motor további 900 km vegyes, benzines-elektromos hatótávolságból képes biztosítani. Emellett az M5 legerősebb verziója mindössze 4,4 másodperces 0-100-as sprintidővel rendelkezik.

Az autóban található rendszer képes különböző motor- és kipufogóhangokat generálni és ezzel párhuzamosan a sebességváltások hangját is szimulálja.