2021. április 21. | 12:11

A két villanymotor együttes teljesítménye több mint 500 lóerő.

A Huawei lerántotta a leplet az első autójáról, ami a mostanában megszokott trendnek megfelelően elektromos hajtásláncot kapott. A hatótávnövelt crossovert a Cyrusszal közösen gyártja az okostelefon-piacról jól ismert vállalat, az új modellt a Seres márkanév alatt fogják értékesíteni.

Az SF5 4700 mm hosszú, 1930 mm széles és 1625 mm magas, a tengelytávja pedig 2875 mm, ezekről az adatokról akár az Audi Q5 is az eszünkbe juthat. Bár a kocsi nem annyira látványos, de az érdekes hűtőrácsot szegélyező jellegzetes LED-es nappali menetfények szerintem nem néznek ki rosszul. Az újdonság emellett áramvonalas karosszériát és süllyesztett ajtókilincseket is kapott.

Az utastérben szétnézve a kíváncsi szemek egy digitális műszeregységet pillanthatnak meg, amely a kétküllős kormánykerék mögött helyezkedik el. A fából készült díszítések, a fémes felületek és a forgókapcsoló sem kerülheti el a figyelmünket. Az első ülések fűthetők és szellőztethetők, emellett masszázsfunkciókkal lettek ellátva.

Tekintettel arra, hogy a modell sok szállal fűződik a Huawei-hez, nem meglepő, hogy a crossover csúcstechnológiás infotainment rendszert kapott. Ez pillanatok alatt képes csatlakozni az okostelefonunkhoz, így létrehozva a kapcsolatot a két eszköz között. A hangfelismerő technológia mellett egy olyan audiorendszer áll rendelkezésre, amely 11 hangszóróval és két mélynyomóval van ellátva. A mérnökök egyébként különös figyelmet fordítottak a rezgések és zörejek csökkentésére. Ennek részeként a modellbe rengeteg hangtompító anyagot építettek, a dupla rétegű első üvegről már nem is beszélve. 

Az SF5 radarral, ultrahangos érzékelőkkel és egy sor kamerával is rendelkezik. Ezek a következő vezetést támogató rendszerek meglétét teszik lehetővé:

  • adaptív sebességtartó automatika,
  • dugóaraszoló-asszisztens,
  • automatikus vészfékezés,
  • sávközéppontosítás,
  • elülső ütközés figyelmeztetés.

Sok konkrétumot ugyan nem árult el a Huawei, de a jelek szerint az újdonság egy 1,5 literes, négyhengeres motorral rendelkezik, ami generátorként funkcionál. Ez egy akkumulátorcsomagot táplál, amely két villanymotort lát el energiával, amelyek együttes teljesítménye 543 lóerő és 605 Nm forgatónyomaték. Ennek köszönhetően az SF5 körülbelül 4,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 kilométer/órára.

A hatótávnövelt hajtásláncnak köszönhetően akár 180 kilométert is megtehet pusztán elektromos meghajtással. A jármű nem csak közlekedésre alkalmas, akkumulátorként is képes működni, ha a helyzet úgy kívánja.

Az SF5 jelenleg a Sanghaji Autókiállításon látható, és hamarosan megjelenik néhány Huawei üzletben is. A szállítások a tervek szerint májusban kezdődnek, az árképzés pedig 216 800 jentől (33 356 dollártól, aktuális árfolyamon számítva 10 000 00 forinttól) indul egyes piacokon.