Hét év alatt 156 ezer kilométert tettek meg a második generációs Opel Merivával, mielőtt Olaszországból Magyarországra került és Jenő megvásárolta. Marci szerint nem döntött rosszul, de…
„Kedves Marci!
Vettem egy 140 lóerős Opel Meriva B-t, hatfokozatú kézi váltóval. Az autó 7 éves, 156 ezer kilométer van benne és műszakilag jó állapotban van. Hosszabb európai urakat tervezünk vele, főleg Olaszországba ahonnan egyébként származik. Azt szeretném, ha véleményt mondana a típusról, tehát válaszában leírná a hibáit és az erényeit, ha vannak ilyenek? Mire figyeljek és mit tegyek?
Előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Jenő”

Kedves Jenő!
Gratulálok a választáshoz! A „B" Meriva remek autó vicces, hátrafelé nyíló hátsó ajtókkal (amit suicide doornak is neveznek). A 140 lóerő alapján úgy gondolom, hogy az 1,4-es turbómotoros verziót vásárolta, amely szerintem és Varga Tibor autóvizsgáló barátom szerint is megbízható konstrukció, kellő teljesítménnyel. A szigorúbban vett olajcserék (10 ezer kilométerenként) és a turbófeltöltő megfelelő kímélése (bemelegedés kivárása, hűtése leállítás előtt) mellett az Opelnél jellemző olajszivárgásokra figyelnék és a vízhőfok-jeladót még azelőtt kicserélném, mielőtt elromlik.
Az említett alkatrész mindössze néhány ezer forintos tétel, ezt időben kicserélve viszont elkerülheti, hogy az autó egyszer csak ne induljon be. A „B" Meriva karosszériája kapcsán a rozsdásodásra is érdemes odafigyelni, mert az ajtók alja már fiatalon képes elhagyni magát, ha sokáig nincs lemosva róla a felverődő sár.
Az ön autójának olaszországi múltja garantálja a korróziómentességet, egy ideig. Rossz hír, hogy nem csak a téli sózás, hanem a rendszeres karbantartások is jellemzően elkerülik az először ott forgalomba helyezett autókat, így a vezérlést még azelőtt lecseréltetném az összes folyadékkal egyidőben, mielőtt komolyabb problémát okozna.
Az Opel ebben az időszakban gyártott kulcsai igencsak gyatra minőségűek, a sok nyomkodástól kiszakadnak a gumigombjaik, majd idővel a mikrokapcsolókat is kipasszírozzák belőlük a tulajdonosok. Ezt érdemes még idő előtt kicserélni, valamint a magasabb felszereltségű Merivák félbőr beszálló-élét gyakran ápolni, mert könnyen kirepedezik és javítása drága.
Ezeket leszámítva tényleg nem problémás a típus a 140 lóerős turbómotorral és a hatsebességes, manuális váltóval.
Sok boldogságot az új autóhoz!
Üdv:
Marci