2020. november 06. | 10:03

Louis Camilleri közölte a meglepő, 6,4 százalékos növekedést a tavalyi, ugyanezen időszakhoz képest, valamint elmondta, szerinte sose lesz 100 százalékig elektromos a márka.

Már a legendás olasz gyártó is dolgozik az első elektromos modelljén, amelyet majd 2025 után dobnának piacra, ennek ellenére Louis Camilleri szerint nem szabad azt várni a Ferraritól, hogy a következő évtizedekben átváltsanak tisztán elektromos autókra.

„Nem gondolom, hogy a Ferrari bármikor is 100 százalékosan áttérjen a teljesen elektromos autókra, sőt, amíg élek nem fogja az 50 százalékot sem kitenni az BEV modellek aránya a márkán belül” – mondta a vezérigazgató.

Camilleri még tavaly mondta azt, hogy az akkutechnológia nincs még olyan fejlettségi szinten, hogy az alkalmas lehessen a Ferrarihoz, pontosan ezért nem tervez a márka 2025 előtt elektromos autót gyártani. A többi gyártóval egyetemben a Ferrarinak is meg kell felelnie a kibocsátási előírásoknak, az olasz gyártó ezért dobta piacra a plug-in hibrid SF90 Stradale modellt, 2022-ig pedig 60 százalékos villamosítási arányokat céloz meg.

Ha a Ferrari nem akar az elektromosodás irányába elmozdulni, de szeretne megfelelni a kibocsátással kapcsolatos szabályoknak, akkor az alternatív üzemanyagok jelenthetik az olaszok számára a menekülő utat. A megoldást a hidrogén üzemanyagcellás autók vagy szén-dioxid semleges szintetikus üzemanyagok jelenthetik, amelyeket a Porsche és a McLaren már fejleszt.

A Ferrari egyik védjegye a hangja, amelyet külön mérnökök hangolnak a gyárban. Az olaszok helyzete nem egyszerű, már bármilyen energiákat is fektetnek erre a területre, az elektromos hajtásnak nincs olyan hangja, amit a márka rajongói megszoktak, hosszan kell tölteni és nagyobb súlyt is jelent. És ha mindez nem volna elég, a Ferrarinak egy egy olyan piacra kellene belépnie, ahol jelen van a Pininfarina Battista és a Rimac C_Two is.

A Ferrari elnöke emellett beszélt a negyedéves eredményekről is, amelyben a járvány ellenére is növekedést tudtak elérni, hiszen a tavalyi év azonos időszakához képest 6,4 százalékkal több árbevételük volt, egészen pontosan 330 millió eurót növekedtek.