2020. október 14. | 11:22

Ez az elektromos autó nem csak az aszfalton jó, off-road körülmények között is megállja a helyét.

A Mercedes nemrég jelentett be egy drasztikusabb költségcsökkentési tervet, amelynek keretein belül a kézi váltókat konkrétan megszüntetik, egyes belső égésű motorokat pedig kivonnak a forgalomból. Most viszont bemutatták ezt a tisztán elektromos terepre való szörnyeteget. Habár csak egy koncepció autó, így is érdekes, hiszen ritkán jön össze az a párosítás, hogy egy elektromos modellt terepezésre alakítanak át.

Markus Schäfer, a Mercedes-Benz fejlesztési igazgatója elmondta, hogy a modellel az volt az alapvető céljuk, hogy megmutassák, a fenntartható jövő is átültethető izgalmas, szórakoztató elképzelésekbe és konstrukciókba.

A hasmagasság a normál EQC szériamodellnél 140 mm, itt viszont 293 mm lett, ez így csak nem a kétszeresére növekedett, a gázlómélység pedig 40 centiméter lett. A portáltengelyes megoldás pozitívan hatott a terepszögekre is, amely esetén az első 31,8, a hátsó 33 fokos, míg a rámpaszög 24,2 fok lett Ezzel akár a G-osztályt is lepipálhatná. A futóműveket szélesebbre vették, amihez hozzáadták a sárvédőket is, amelyek 20 centimétert dobtak rá az autó szélességére. Az autó mindehhez kapott egy 285/50 R20-as gumi szettet, ami jól jött akkor, amikor egy off-road tesztpályává átalakított kőbányában tesztelték az autót.

Az autó az összesen 2495 kilogrammos súlyával összesen 415 km körül tud elmenni egyetlen töltéssel, ami pedig a motorját illeti, ugyanaz a 408 lóerős, 80 kWh-s akkucsomaggal rendelkező elektromos motor hajtaja, mint a sima utcára szánt EQC szériamodellt.

Ha érdekelnek az elektromos Mercedes EQC modellek, nézd meg a tesztünket róla. Amennyiben nem indul el a videó, kattints és nézd meg saját YouTube csatornánkon.