2020. október 14. | 11:33

Két elektromosított kivitel is érkezik az ingolstadti SUV flotta zászlóshajójából.

Tovább bővíti az Audi a plug-in hibrid palettáját az új Q8 55 TFSIe és a Q8 Competition 60 TFSIe modellek bemutatásával.

A cég SUV kínálatának zászlóshajója várhatóan már ebben a hónapban rendelhető lesz elektromosított verzióban is. Ráadásul az A3, az A4, az A5, az A6, az A8, a Q5 és a Q7 után ez az ingolstadtiak hetedik modellje, amelyben elérhetővé teszik a plug-in hibrid hajtásláncot.

Mindkét Q8-as változatot a Q7 60 TFSIe-ből ismert, nyolcsebességes automata váltóhoz kapcsolt, villanyosított, 3 literes, V6-os erőforrás továbbfejlesztett változata hajtja majd.

Az 55 TFSIe benzinmotorja és a hozzákapcsolt elektromotor együttesen 381 lóerőt és 600 newtonméter forgatónyomatékot képes leadni, a modell alapára pedig 73 860 angol fontról (mai árfolyamon számolva 29,3 millió forintról) indul majd. Ezzel szemben a 81 lóerővel és 99 newtonméterrel izmosabb Competition 60 TFSIe kivitelért 85 750 fontot (34 millió forintot) kell majd fizetni. Arról azonban egyelőre nincs hír, hogy hazánkban is kapható lesz-e, illetve, hogy a különféle adók és járulékok felszámolását követően pontosan mennyivel is kell majd többet fizetnünk a villanyosított Q8-asokért.

A hivatalos gyári adatok alapján az 55 TFSIe 5,8 másodperc alatt gyorsul majd álló helyzetből 100 kilométer/órára, míg a nagytestvérnek ehhez mindössze 5,4 szekundumra van szüksége. Ugyanakkor mindkét kocsinak elektronikusan 240 kilométer/órában maximalizálták a végsebességét.

Mindkét plug-in hibrid Q8-as – WLTP szabvány szerint – 45 kilométert képes tisztán elektromos hajtással megtenni, és az Audi 2,8-2,9 literes fogyasztást ígér 100 kilométeren. Emellett a két modell 66g/kilométeres CO2 kibocsátási értéket produkál.

Kétféle vezetési mód áll majd rendelkezésre: EV, amely lekapcsolja a V6-os benzinmotort, míg a Hybrid automatikusan vált az elektromos és a belső égésű erőforrás között. A Q8-as MMI infotainment rendszerét egy úgynevezett „prediktív működési stratégiával” is ellátták, amely a valós idejű forgalmi adatok és az időjárás függvényében előre képes meghatározni, hogy mikor a legideálisabb a tisztán elektromos hajtás használatával történő haladás.

Az SUV hajtásláncának részét képező, 17,8 kilowattórás, lítium-ion akkumulátorpakk két és fél óra alatt teljesen feltölthető 7,4 kilowattos fali töltő segítségével. Az Audi elmondása szerint a MyAudi alkalmazás távoli hozzáférést biztosít a tulajdonosoknak az élő töltési adatokhoz és egyéb funkciókhoz.

Emellett a fékezési energia visszanyerése is lehetőségünk van. A gázt elvéve, és motorfékkel lassítva (lift and coast) a rendszer 25 kilowattot, míg a fékpedált lenyomva 80 kilowattot képest visszatölteni az akkumulátorba.