2020. október 12. | 13:24

A hatszoros világbajnok brit és Kimi Räikkonen is rekordot állított be és döntött. A Nürburgring pedig bizonyította, hogy helye lenne a naptárban a jövőben is.

Az időjárási előrejelzések egész hétvégére hatalmas esőzéseket jósoltak. Ennek megfelelően a pénteki nap el is maradt, akárcsak Mick Schumacher és Callum Ilott F1-es hétvégén való debütálása. A csapatok végig unatkoztak kétszer másfél órát, játszottak, gumikacsát úsztattak és készültek a hétvége többi részére. A legendás német pályára hét év után tért vissza a Száguldó Cirkusz, itt legutóbb 2013-ban volt verseny. Ha a pálya múltját nézzük, akkor ez egy hatalmas hiba, hiszen a Nürburgring az egyik legizgalmasabb aszfaltcsíkok közé tartozik.

Az időmérő előtt már száraz körülmények voltak, ekkor jött a váratlan hír, miszerint Lance Stroll nem érzi jól magát, ezért valószínűleg helyettesíteni kell. Nico Hülkenbergnek most annyi ideje sem volt, mint a Brit Nagydíjon, hiszen Kölnből egy óra alatt kellett oda érnie a helyszínre. Az időmérőn közeledő Verstappen, erősödő Ferrari és a már megszokott folyamatosan változó középmezőny kavarta fel az állóvizet, a Mercedes pedig az idényben kilencedik alkalommal is elfoglalta az első sort, azt pedig mondanom sem kell, hogy a csillagos istálló ebben az évben továbbra is 100 százalékos a kvalifikációkon elért eredményeit tekintve.

60 kör – fordulatok, drámák és rekord döntések

Habár Lewis Hamilton és Kimi Räikkonen számára se fontosak a számok, statisztikák, ennek a versenynek is úgy indultunk neki, hogy egy hosszú korszak lezárulhat, hiszen a Michael Schumacher és Rubens Barrichello rekordjai beállítása és megdöntése a tét.

A rajt után nagy helyezkedések következtek és habár Hamilton jobban tudott kilőni a piros lámpák elalvása után, Bottas ezt a támadást még visszaverte. A meglepetés negyedik helyen Charles Leclerc folyamatosan csúszott vissza. Ezután jöttek viszont az igazi izgalmak, hiszen a verseny 13. körében egy váratlan pillanatban előzni tudott a hatszoros világbajnok az első helyért. Mint kiderült, a Mercedes finn pilótája megint egy hatalmas hibát vétve esett ki saját ritmusából, aztán még a motorja is megadta magát, így a verseny feladására kényszerült. Ezután a másik finn került középpontba, hiszen Kimi Räikkonen egy kisebb hibát követően ütközött össze George Russel Williamsével, ami ezért egy nagyobbat repült, majd kiesett a versenyből. A nap másik fenegyereke Alexander Albon volt, aki Kvyat versenyét tette tönkre egy érthetetlen manőver után.

A hétvége egyik meglepetését a Renault erős teljesítménye hozta, a másik viszont a most is erős McLaren volt. Lando Norrisnak viszont egy szenzorhiba okozott kellemetlen pillanatokat, amelyet a 44. körben egy teljes lekapcsolás zárt le. Ekkor jött be a Safety Car, így eltűntek a gumikülönbségek és a távolságok is. Ez azonban Max Verstappennek és Sergio Pereznek sem volt elég ahhoz, hogy előbbi a győzelmet, utóbbi pedig a dobogó harmadik fokát happolhassa el versenytára elöl. Innen hatalmas változások már nem történtek, mindenki készülhetett viszont azokra a pillanatokra, amik ezután következtek.

Schumacher VS Hamilton – és a rekordok

Ricciardo ünneplése után következett Hamilton interjúja, ahol egy váratlan meglepetés fogadta, hiszen a Schumacher család Michael utolsó szezonos sisakjával gratulált neki, amit ráadásul Mick Schumacher adott át.

„Gratulálok! Ez tőlünk van, kiváló eredmény, gratulálok hozzá” – mondta Mick a hatszoros bajnoknak, aki hirtelen nem nagyon tudott mit mondani.

Mondhat bárki bármit Lewis Hamiltonről, lehet sokak szemében ficsúr és tény, hogy van a feneke alatt egy elképesztően ütős autó, amely már sorozatban hetedik szezonjában tud dominálni, de az vitathatatlan, hogy ezt a konzekvens teljesítményt és a hatalmas győzelmeket Hamilton tudja kihozni belőle. Nyilván nem lehet összehasonlítani a két legenda pályafutását, más korszakokban domináltak, más személyiségek voltak. Mindehhez természetesen szükség van hatalmas szerencsére is. Vettel is, Alonso is lehetett volna ilyen nagy, ha szerencsésebbek, utóbbi esetén pláne igaz, hogy hihetetlenül szerencsétlenül igazolt minden esetben, miután elhagyta a Renault csapatát. De Lewis Hamilton legközelebb már egyedüli rekordtartó lehet, maga mögött hagyva Michael Schumacher elérhetetlennek hitt 91-es futamgyőzelmi rekordját.

Ha már rekordok, a hétvége legnagyobb pillanata volt, hogy amíg mindenki arra gondolt, hogy a Ferrari sikerkorszakának két alapembere, Schumacher és Barrichello rekordjai már a múlté, Kimi Räikkonennek rádión gratuláltak az általa elért egyedi számért, a 323 nagydíj rajtért. A mérnök hosszabb monológja után pedig a Jégember csak szimplán meg se szólalt.

Két hét múlva jön az ismeretlen Portimao

Lewis Hamilton már 69 ponttal vezet Valtteri Bottas előtt, ami azt jelenti, hogy ha így folytatja, simán lehet, hogy akár a Török Nagydíjon világbajnokot avathatunk. A legnagyobb kérdések inkább a középmezőnyben lesznek, hiszen a konstruktőri harmadik helyért még öldöklő csata várható a Racing Point, a McLaren és a Renault francia istálló között, ahol a hétvége után szervezni kell egy tetoválást Cyril Abiteboul csapatfőnöknek, miután Daniel Ricciardo teljesítette kettejük fogadását, miszerint ha eléri ebben az évben a dobogót, akkor Abiteboulnak varratnia kell.

Ez a három csapat tehát hat pont különbséggel van a Mercedes és a RedBull után. A másik kérdés pedig a Ferrari, amely akár a hetedik helyre is visszacsúszhat, mivel még az AlphaTauri-Honda is jobban gyűjtögeti a pontokat, mint az olaszok. Akit még feltétlenül ki kell emelni, az Nico Hülkenberg, aki beugrósként az utolsó helyről tudott négy pontot is szerezni a Racing Point istállónak. Nagyon nagy csalódás lenne, ha jövőre nem kapna ismét ülést.

Két hét múlva tehát folytatódik a Formula-1-es világbajnokság Portugáliában, ami mindenki számára egy újdonság lesz, nem csak nekünk nézőknek, de a pilótáknak és a csapatoknak is. 

A verseny végeredménye: