Garantált az izgalom.
A múlt hét végén három újabb futammal bővült a Forma-1 2020-as versenynaptára. A Száguldó Cirkusz visszatér Imolába, illetve a Nürburgringre, Portimao pedig első alkalommal rendezhet F1-es futamot. A most következő összeállításban 6 tényezőt mutatok be neked, melyek miatt izgatottan várhatod a versenyeket.
1. Az imolai kétnapos lebonyolítás felkavarhatja az állóvizet
Amennyiben az időjárás engedi, a nagydíjhétvégék egy megszokott időbeosztást követnek. Pénteken két szabadedzéssel kezdődik a program, majd szombaton egy újabb gyakorlás, majd az időmérő következik, vasárnap pedig a futammal zárul az esemény. Az első ízben megrendezésre kerülő Emilia Romagna Nagydíj Imolában kissé eltérő formátumban zajlik majd. A hírek szerint a csapatok csak egy szabadedzésen tesztelhetik a beállításokat, melyre a szombati időmérő előtt kerülhet sor. A futamot természetesen vasárnapra tervezik, eszerint kétnapos versenyhétvégére van kilátás. Kevesebb gyakorlási lehetőség, több ismeretlen az egyenletben, több izgalom a pályán. Már alig várom!
2. A Forma-1 újra Imolában – ez önmagában szenzációs hír!
Az Alpha Tauri csapata tesztelt Imolában a 2020-as Osztrák Nagydíj előtt, Danyiil Kvjat és Pierre Gasly pedig áradozott a pályáról.
„Régimódi, hepehupás, a kerékvetők komoly kihívást jelentenek” - mondta Kvjat.
„A tempós kanyarok és a kisméretű bukótér miatt úgy érzed, valóban a határon kell autóznod” - tette hozzá Gasly.
2006 óta nem rendeztek Forma-1-es futamot Imolában. Számos F1-rajongónak Ayrton Senna 1994-es tragédiája jut eszébe a pályáról, melyen Fernando Alonso és Michael Schumacher minden idők egyik legizgalmasabb csatáját vívta. Mit szólnál egy Hamilton-Verstappen küzdelemhez idén?
3. 1996 után a Száguldó Cirkusz visszatér Portugáliába
Portugália számos emlékezetes pillanatnak adott otthont az F1 történetében. 1958-ban Stirling Moss Portóban aratott fantasztikus győzelmet, 1984-ben Niki Lauda fél (!) ponttal nyerte meg a világbajnokságot Alain Prost előtt Estorilban, Ayrton Senna pedig szintén ott szerezte pályafutása első győzelmét 1985-ben. 1996 óta nem rendeztek Forma-1-es futamot az ibériai országban, az utolsó Portugál Nagydíjat Jacques Villeneuve nyerte a Williams színeiben. Az idei versenynek első ízben Portimao adhat otthont. Porto, Monsanto és Estoril után egy újabb portugál helyszín mutatkozik be, ahol már nézők előtt körözhetnek az F1-es pilóták.
4. A legendás Nürburgring is visszatér
Ugyan nem a 22 kilométer hosszú Nordschleifén rendezik az idei futamot, a Nürburgring puszta említése mégis libabőrössé teszi a legtöbb F1-es rajongót. A pálya modern állapotában is legendásnak számít, számos késhegyre menő csatának adott otthont a múltban. Emlékezz vissza Schumacher és Alesi küzdelmére 1995-ből, a 2007-es esős futamra, melyen Markus Winkelhock is vezetett, vagy Mark Webber pályafutásának első győzelmére 2009-ből. Extra izgalmakat, kiszámíthatatlan körülményeket hozhat az októberi verseny, az Eifel-régióban gyakran esik az eső abban az időszakban.
5. Ismeretlen terep a pilóták számára
Lewis Hamilton az egyetlen a jelenlegi mezőnyben, aki tesztelt Portimaóban, Imolából pedig csak Kimi Räikkönennek van versenytapasztalata. Mivel a Nürburgringen sem rendeztek futamot 2013 óta – akkor Vettel nyert a Red Bull színeiben – így a német helyszín is ismeretlennek számít a pilóták többségének. Ezekre a versenyekre a szezon második felében kerül sor, remélhetőleg a világbajnoki címért folytatott küzdelem akkor lesz a legizgalmasabb.
6. Új kihívásokkal néznek szembe a csapatok is
Ahogy a versenyzők, úgy a csapatok sem rendelkeznek releváns ismeretekkel, friss adatokkal a három újonnan bejelentett pályával kapcsolatban. Szimulációkat természetesen futtathatnak, ám azok nem helyettesítik az éles gyakorlásokat. Izgalmas lesz megfigyelni, miként alakítják a mérnökök a stratégiákat, főleg Imolában, ahol csak egy szabadedzés áll majd rendelkezésükre.
Te melyik F1-es futamot várod a legjobban?