2020. július 09. | 13:01

48V-os rendszer a dízelekhez és intelligens kézi sebességváltó érhető el az új Kia Ceed modellekhez.

A Kia Ceed ötajtós, kombi és XCeed (a Proceedhez nem) változataihoz immáron elérhető az EcoDynamics+ fantázianévre hallgató 48V-os dízel-elektromos hajtáslánc, amelyben a villanymotorként is működtethető, szíjhajtású generátor dolgozik együtt az 1,6 literes dízelmotorral. A 48V-os generátor felhasználja a nagyrészt motorféküzemben összegyűjtött, és a 48V-os lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátorban tárolt elektromos energiát, így gyorsításkor villanymotorként dolgozik. A mild hibrid megoldás révén a Ceed modellcsalád CO2-kibocsátása csökken, a 136 lóerős teljesítmény azonban változatlan marad. Kia 48V

A hajtáslánc újítása mellett a Ceed a Kia egyik első európai modellje, amit a márka új, intelligens kézi sebességváltójával, azaz az elektromos tengelykapcsoló-működtetésű (clutch-by-wire) erőátviteli berendezéssel értékesít. Az új erőátvitel kizárólag az EcoDynamics+ Hybrid 48V hajtásláncú modellekhez érhető el. A hagyományos mechanikus tengelykapcsoló helyett az iMT-ben egy teljesen elektromos rendszer működik, így az erőátvitel működése a korábbinál sokkal pontosabban igazítható a lágyhibrid hajtásláncok igényeihez. A belsőégésű motor jóval korábban leáll, mint ahogy azt a Kia hagyományos start-stop rendszereiben megszokhattuk, majd a villanymotorként is működtethető, 48V-os generátor indítja azt újra. A rendszer alapbeállításának tekinthető Eco üzemmódban a motor menet közben is leállhat (125 km/óráig), és csak akkor indul újra, ha a vezető a gázra lép, vagy kinyomja a kuplungpedált.

Az EcoDynamics+ Ceed modellek ötajtós és kombi változatai, valamint az XCeed is a Kia szlovákiai, zsolnai üzemében készülnek. A 48V-os modellváltozatokat továbbra is a Kia 7 éves/150 000 kilométeres garanciájával értékesítik.