2019. március 29. | 16:24

Bár egyáltalán nem rajongok a BMW-kért, ezt azért fognám és vinném!

Nick Sunseri életében nem egy gyors és erős autó szerepelt már, mégis ez az E46 M3 a kedvence, amely egyszerre tud show autóként, hétvégi harcosként, de akár drift gépként is funkcionálni.  Nick számára ez a kocsi a gyermekkori álmokat idézi, nem beszélve arról, hogy tökéletes egyensúlyt teremt az időtlenség és a modern technológiai megoldások között.

Amint sorra vette az elvárásait, minden képzeletbeli rubrikába rakhatott egy pipát, így hát belevágott az E46 M3 építésébe. Nem meglepő, hogy a legfontosabb szempont az autó nyújtotta vezetési élmény volt. Az pedig ebben igazán nem nevezhető rossznak.

Nick elmondása szerint az egész autóban azt az érzést szereti a leginkább amikor átül bele a hétvégéken. Hétköznapokon egy hodály Honda CR-V-vel furikázik, és még inkább valóssá válik a TGIF (Thanks God Its Friday – Köszönöm istenem, péntek van) érzés amikor lehuppanhat a nagy tankból a földön ülő M3-ba.

Ahogy az minden jól nevelt autóbolondnál így van, Nick is egyedi autót szeretett volna. Ezért döntött úgy, hogy egy Pandem Wide-body kitet applikál az E46-ra. Természetesen nagy odafigyelést szentelt a legapróbb részleteknek is, az utolsó szegecs is tökéletesen a helyére került. Volt azonban még egy dolog, ami segítette a döntésben, mégpedig az, hogy nem igazán volt akkoriban túl sok E46 kasztni elem a piacon. Persze ez csak egy mellékes ok, Nick ízlésének kifejezetten megfelel a Pandem kit, állítása szerint még jobban is tetszik neki, mint a klasszikus Rocket Bunny.

Amint ránézel az autóra, szembe ötlik, hogy az utazási magasság nem éppen gyári. Tehát tuti biztos, hogy nem a gyári futómű és felfüggesztés van az extra széles gép alatt. Mivel Nick végezte az építést is, pontosan tudta, hogy milyen körülményeknek és elvárásoknak kell megfelelnie a futóműnek így egy Air Lift Performance szettet installált a kocsi alá. Tehát lufis. Tehát bármikor elektromos vezérléssel tudja változtatni az autó magasságát, így nem jelentenek gondot a fekvőrendőrök, a mélygarázsok és a parkolás.

Az állítható futóműnek köszönhetően Nick megőrizhetett némi gyári vonalvezetést az autón. A beltérben is szinte minden az eredeti gyári minőségre és állapotra lett visszaalakítva. Kivételt ez alól az Airlift performance P3 futóművet állító elektromos kapcsolók és a Raven Motorsports bukókeret képez.

Annak érdekében, hogy egy kis „extra fűszert” csempésszen a megjelenésbe, a hátsó részhez egy picit jobban hozzá piszkált. Kapott a gép egy „kacsafarok” hátsó szárnyat a csomagtérajtóra, illetve egy Tekarbon szénszálas hátsó diffúzort. Így a megjelenés tökéletes egyensúlyban van a Pandem kit első splittereivel.

Az egész bódét és szélesítő szettet a Work Meister kerekek egészítik ki. Hogy a megjelenés itt is az utolsó csavarig tökéletes legyen, a fekete-króm felnit fekete kerékanyákkal egészítette ki. Az első felniket Federal 5995 RS-RR gumikba, a hátsókat pedig Bridgestone Potenza RE760-ba csomagolta.

A beltér nagyobb átalakításai még hátra vannak, illetve motorikusan sem lett nagyon megpiszkálva a gép. Jelenleg a gyári S54 motor van a kocsiban, egy Dinan Stage 3 ECU-val kiegészítve és természetesen Dinan kipufogó rendszer és légbeömlők is találhatóak a gépben. Ennek ellenére Nick úgy érzi, hogy egy turbó, vagy kompresszor még bőven elférne a motortérben.

Természetesen határ a csillagos ég azzal kapcsolatban, hogy hová lehetne még fejleszteni a BMW-t, és ha belekerül a több erő, nem árt majd új kormányművet és még erősebb kasztni elemeket is beszerezni. Neked hogy tetszett Nick E46 M3-asa? Követnéd a példáját?