2019. március 12. | 16:34

Genfben mutatkozott be a Lamborghini Aventador SVJ Roadster

Már korábban is repkedtek a pletykák arról, hogy újdonsággal készül a Lamborghini. Mostanra hivatalossá is vált a dolog, hiszen a Genfi Autószalonon debütált az új Aventadors SVJ Roadster, amelynek rendes tetős elődjét már láthatta a nagyérdemű, most viszont a hiperautó még egy kis plusz élménnyel kecsegtet. Hajlobogtatással egészen pontosan.

Ahogy észrevettem, az idei Genfi Autószalon az elektromos modellek és a nyitott tetejű performance kiadások körül forgott. Említhetném a McLaren 720S Spydert, de akár a Lexus LC500H Convertible kiadását is. Nos, az olasz Lamborghini sem akart lemaradni a hajborzoló közúti kalandok kergetéséről, így előálltak az Aventador SVJ Roadsterrel. Na nehogymá ők ne máá! Ugye!

Ahogy a keménytetős Aventador SVJ, úgy a Roadster is ugyanazokkal az aerodinamikai tulajdonságokkal és végtelen teljesítménnyel érkezik. Az egyetlen különbség, hogy az utasoknak lehetősége nyílik az alapból sem piskóta élményt szabad ég alatt is megtapasztalni. Csak hogy számokban is kifejezzem ezt, a motorháztető alatt egy 770 lóerős, 6,5 literes V12-es motor dolgozik. A brutális erő egy 7 fokozatú automata váltón keresztül jut el mind a négy kerékhez.

„Az Aventador SVJ Roadster örökölte a kupé minden erejét, teljesítményét és úttörő aerodinamikai technológiáját, de saját ikonikus jelenléte és hatása van” - mondta Stefano Domenicali a Lamborghini elnök-vezérigazgatója.

A kupékat követő nyitott tetősök rendre mutatnak némi teljesítménybéli változást. Nevezhetném akár a felfokozott szabadságérzet árának ezt, de valójában élményben nem lesz egy hajszálnyi különbség sem. Vagy talán csak egy hangyahajszálnyi, egészen pontosan egy tized másodperc. Így a 100 km/h sebesség eléréséhez 2,9 másodpercre van szüksége a Roadsternek. Hű a mindenségit neki, így már tuti elkésik majd vele mindenki!

A Lamborghini egyelőre nem adott ki bővebb információt azt illetően, hogy a nyitható tetőszerkezet okozta 50 kg-os súlytöbblettel mihez kezdtek, illetve, hogy mivel ellensúlyozták a szerkezeti merevség csökkenését. A nyitható tető természetesen szénszálból készült, és másodpercek alatt automatikusan nyílik vagy záródik, csukott állapotban pedig a motorházfedél alá csúszik be.

Az olasz gyártó nem tesz külön említést a kezelési jellemzőkről. A szabadalmaztatott ALA 2,0 aerodinamikai rendszer elemei tökéletesen működnek, és a légáramlatokat az autó legoptimálisabb pontjai felé irányítják és vezetik át. A különleges felépítés biztosítja az SVJ-nek, hogy a légáram segítségével maximalizálják a teljesítményt, tapadást, fékezést és az oldalirányú erők megfelelő kihasználását.

Bár az elmondottak alapján a nyitott tetős állapot nincs hatással a kocsi légellenállására, azért mégis csak javasolnék egy alaposan bekötött övet, és napszemüveget, esetlegesen füldugót, hiszen közvetlenül a sofőr mögött dübörög a közel 800 lóerős V12-es. Nem gondolnám, hogy nem üvölt. Ezután az előzetes pletykák szerint 2020-ra már egy elektromos vagy hibrid Aventador is érkezhet akár.