2019. június 21. | 16:13

A korábban beharangozott 700 lóerőnél is sokkal izmosabb lesz a 2020-as Shelby Mustang GT500.

Ha most valaki új Ford Mustangot akarna vásárolni, három dolgot tehetne. Az első, hogy megelégszik a szériamodellek valamelyikével és rendel magának egy EcoBoost vagy GT verziót. A V6-os motor a 2018-as Mustang-frissítés óta nem elérhető. Az Ecoboost kivitel orrában egy 2,3 literes 4 hengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotor van. 310 lóereje és 475 Nm-es nyomatéka ugyan nem lehet rossz, de a legtöbben – és ez az eladásokon is látszik - inkább a V8-ast vinnék. A GT orrában egy 5,0 literes, szívó 8 hengeres erőforrás duruzsol és gyönyörű hang kíséretében 460 lóerőt és 570 Nm-t présel ki magából. Ha ez nem elég, jöhetne a következő lépés.

A második dolog, amit a potenciális vásárló tehetne az az, hogy lecsap a különleges szériákra, ami jelen esetben a Ford Mustang Bullitt, a Ford Shelby Mustang GT350 vagy a GT350R modelleket jelenti. A Mustang teljes modelltörténetét végigkísérik a különleges kiadások. Ha figyelembe veszem a korábbi szériákat is, akkor a variánsok száma szinte végtelen, de a most futó 6. generációs modellhez is készült már 9 limitált kiadás 2015 után. Viszont jelenleg csak az említett 3 különleges Mustang kapható vagy rendelhető, ha valaki nem tudna mit kezdeni az Ecoboostok és Gt-k által nyújtott átlagpolgári életérzéssel.

A Mustang Bullitt hamarosan rendelhetővé válik, év végére pedig meg is érkezhetnek az első darabok a szerencsés tulajdonosaikhoz. Az exkluzív kiadás az 1968-ban bemutatott Bullitt című film előtt tiszteleg (magyarul San-Fransisco-i zsaru címen futott).  Pontosan az 50. évfordulón, a 2018-as Genfi Autószalonon bemutatott autót a filmben is látható zöld színben vagy feketében lehet rendelni. Orrában a GT-ből ismerős, de átdolgozott 5,0 literes V8-as található, különlegessége, hogy csak 6 sebességes kéziváltóval elérhető. Az erőátvitel kiegészül egy ún. „rev-matching  rendszerrel” ami a motor fordulatszámát az éppen beváltani készült fokozathoz igazítja, így gyorsítva fel a váltást és küszöbölve ki az erőfolyam folytonosságát zavaró tényezőket.

A GT350 és GT350R modelleket elsősorban pályázásra szánta a márka, ennek megfelelően aerodinamikailag módosított, nagyobb leszorítóerőt termelő karosszériát, jelentős súlycsökkentést és extra hűtési megoldásokat nyújtanak a szériamodellekhez képest. Az autók mozgatásáról mindkét verzió esetében egy 5,2 literes, 526 lóerős szívó V8-as gondoskodik szintén 6 sebességes kézi váltón keresztül. Az R modell, a még drasztikusabb súlycsökkentés érdekben a NASA-nál kifejlesztett szénszálas technológiával készülő kerekeket kapott, eltávolították a hátsó üléseket belőle, sőt az autóban nincs légkondicionálás sem, hogy minél jobb teljesítményt nyújtson a versenypályán.

És akkor a harmadik dolog, amit tehetne az, aki nem tudja melyik modellt rendelje, hogy vár még egy kicsit és a 2020-tól kapható Ford Shelby Mustang GT500-ből rendel egyet magának. A modell lesz a valaha kapható legerősebb utcai Ford! Az 5,2 literes V8-as motorját egy Eaton kompresszor fújja majd meg, ezzel 760 lóerőssé varázsolva az autót. Az erőátviteléről egy 7 sebességes, szupergyors duplakuplungos váltó gondoskodik. Ami a menetteljesítményeket illeti, a hátsókerék-hajtású szuperautótól 3,4 másodperces 100-ra gyorsulásra számíthatnak a tulajdonosok, de a negyedmérföld abszolválásához sem kell több 11,1 másodpercnél. Mérések alapján ez folyamatos 1,2 g gyorsulást jelent. A Ford egyelőre nem közölt hivatalos árakat, de annak ellenére, hogy a Mustangok a kiváló ár-értékarányukról híresek, a GT350R 25 milliós áránál várhatóan sokkal nagyobb összeg szerepel majd a GT500 árcéduláján.

Érdekelnek az autós világ friss hírei? Nézd meg hírműsorunkat!