2019. január 22. | 15:53

2019-ben a Ford bemutatta a Mustang legújabb generációját. Az első modellt már a bemutatón el is árverezte

A 2019-es Detroiti Autószalonon a Ford bemutatta a Mustang Shelby GT500 legújabb generációját. Az amerikai gyártó ki is használta az alkalmat, és az eseményen el is árverezte a nagyteljesítményű izomautót. A 6. generációs vadló erejét egy 5,2 literes V8-as motor adja, melynek teljesítményét egy 2,65 literes Eaton kompresszor vadítja meg.

Az erőátvitelt egy 7 sebességes Tremec váltó segíti, a száguldás feelingjét pedig tovább növelik a kormány mellé szerelt váltófülek. Annak ellenére, hogy a GT és a GT500 is 7 sebességes váltót kap, a motorok konfigurációi különböznek. A 700 lóerős sportautó 3,0 másodperc alatt gyorsul állóhelyből 100-ra. A gyári tartozékok közé sorolható a Michelin Pilot Sport4 nyári vagy a Pilot Sport Cup 2 superhero gumi-szett.

A Ford több vezetői módot fejlesztett ki, ezek a normális/hagyományos, sport, gyorsulás és pálya. Minden egyes erőforrás kézzel készül, ezeket a 2 szerelő aláírásával látják el. Az elárverezett Shelby GT500 alvázszáma 001-gyel végződik.

Az autóra nagy volt az érdeklődés, így nem is csoda, hogy a végösszeg 1,1 millió dollárnál, kicsit több, mint 298 millió forintnak megfelelő összegnél állt meg. Az autó a január 18-n tartott éves Barrett-Jackson’s aukción kelt el az arizonai Scottdale-ben. A legmagasabb összeget maga az aukció igazgatója, Craig Jackson ígérte.

A majdnem 300 millió forintos összeget a Ford a JDRF-nek ajánlotta fel. Az intézmény a cukorbetegség kutatásával és annak gyógyításával foglalkozik. Az elmúlt 35 évben az amerikai gyártó 70 millió dollárral, kb. 19 milliárd (!) forinttal támogatta a kutatómunkát.

A 2020-as Mustang ékes darabja a generáció fejlődésének. Az 1964-ben kezdődött sikertörténet a XXI. századra világhírűvé nőtte ki magát. A Mustang és a Shelby nevek minden autórajongó számára ismertek. Ha a Ford így folytatja, talán sikerül megdönteni a Kacsa 42 éves gyártási idejét, ami máig az egyik legtovább szerelt autó.