Akad, ami még a 650 lóerős Ford Mustangnál is bitangabb!

Közzétéve:
2019-01-15, 16:43

Ha már kezdted azt hinni, hogy a 650 lóerős Mustang GT-nél nincs erősebb a márka kínálatában, ki kell, hogy ábrándítsalak, mert van. A Shelby GT500 a történelem legerősebb országúti Fordja!

Persze 650 csődör már önmagában sem kevés, de ha ennél is brutálisabb közúti fenevadat keresel, akkor bizony ez lesz a te autód! A Shelby GT500 személyében a közutak, a versenypályák és a gyorsulási versenyek valaha volt legfejlettebb Mustang-modelljéről van szó.

Ford Mustang Shelby GT500

Detroitban járunk, egész pontosan 2019 január 14-én, az Autószalon első sajtónapján, ugyanis a Ford Performance által tervezett izomautóról itt rántották le elsőként a leplet. A vadonatúj Shelby GT500 alaphangon 700 lóerővel és olyan modern, teljesítménynövelő technológiákkal indít, melyek még dinamikusabb gyorsító képességgel ruházzák fel a Mustang csúcsváltozatát.

A népszerű sportautó története Carroll Shelby autóversenyzőhöz köthető, ugyanis ő volt az, aki a Ford Mustangokat erőteljes országúti gépekké alakította. A rendkívül sikeres amerikai vállalkozó a legendás Mustang GT350 modellből fejlesztette ki az első generációs Shelby GT500-ast, 1967-ben. A Le Mans-on szerzett versenytapasztalatokat alapul véve lett átalakítva a jármű 7,0 literes V8-as blokkja.

Shelby GT500 oldalról

Shelby GT500 hátulról az úton

„Szerintem Carroll, aki mindig a következő, még gyorsabb Shelby megalkotásán dolgozott, minden korábbi változatnál jobban imádná ezt a Mustangot!” - hangzott el a mondat Ford globális piacokért felelős elnökétől, Jim Farley-től.

Ami felettébb különlegessé teszi a GT500-at az nem más, mint a kategóriában elsőként alkalmazott hétfokozatú TREMEC®, kettős tengelykapcsolós váltómű. Ez továbbítja a bődületes erőt a kerekekhez, hogy az autó a lehető legprecízebb kigyorsításokat vihesse véghez. Ez a váltómű számos üzemmódot kínál, például normál, sport, csúszós út, gyorsulási verseny és versenypálya beállításokat, sőt a választható Versenypálya Alkalmazásokkal a line-lock és rajtautomatika funkciók is aktiválhatók a rendszerben.

Az újonc Shelbyhez külön futóművet és abroncs szettet fejlesztettek, előbbit versenyhangolásúra finomították, míg utóbbi a Michelin (Pilot Sport 4S) származéka. Tovább büszkélkedhet az amerikai sportkupék történetének eddigi legnagyobb keresztmetszetű első (hatdugattyús Brembo) féktárcsájával.

Shelby GT500 záróvonal mellett

Mustang Shelbyk egymás mellett sorakoznak

A Shelby GT500 megalkotásakor a Fordnál egyfajta célt tűztek ki maguk elé, mégpedig, hogy az autó a közutakon még nem látott dinamikával és erővel rendelkezzen. Az elgondolás tükrében továbbfejlesztett hajtásláncot építettek a járműbe, mely egy magasabb szintre emeli a Shelby forgatónyomatékát.

„A Mustangnak most a saját súlycsoportja fölött kell kihívókat keresnie. Ezért kapta meg az autó az eddigi legerősebb V8-asunkat, plusz a modell eddigi leggyorsabban kapcsoló sebességváltóját.” – mondta Hermann Salenbauch, a Ford Performance globális igazgatója.

Recaro sortülések Shelby GT500-ban

Az izomautó 5,2 literes alumínium szíve kompresszoros feltöltésű, összeszerelése kézi munka eredménye. A szívóoldali léghűtő, valamint az alacsony súlypont megtartása érdekében fordítva szerelték a motortérbe a 2,65 literes Roots-fúvós, levegő-folyadék rendszerű közteslevegő-hűtős kompresszort.

Brembo hatdugattyús féknyergek Shelby GT500-on

A beltérbe Recaro sportülések kerültek, az ún. Carbon Fiber Track csomag esetében pedig hátsó üléssorról szó sincs. Abban az esetben, ha nem vagy ennyire „hardcore”, ne aggódj, rád is gondoltak a Fordnál, csupán a kevésbé agresszív Handling csomagot kell választanod és láss csodát, hátul is lesznek üléseid!

Egy 8 colos multimédiás kijelző is elhelyezésre került, melyet a Ford Sync 3 nevezetű infotainment-rendszere ural. A 12 hangszórós Bang&Olufsen hangrendszerről külön nem érdemes beszélni, azt hallani kell és le merem fogadni, hogy odavágósan szólnak!

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Ford Magyarország sajtóközlemény

Kapcsolódó írások

Mustang Boss 429
2018. november 07.
Egy vadonatúj Mustangnál már csak egy régebbi típus lehet vonzóbb, átalakítva meg aztán pláne! A Classic Recreations ezúttal a Mustang Boss 429-es típushoz nyúlt hozzá, melyből több példány is várható.
Ford Mach-E tanulmányrajz hátulról
2018. december 05.
A Ford korábban már meglobogtatta, hogy visszatér a Mach 1 név, és egy elektromos járgány kapja majd azt

További hírek