2019. január 15. | 17:43

Ha már kezdted azt hinni, hogy a 650 lóerős Mustang GT-nél nincs erősebb a márka kínálatában, ki kell, hogy ábrándítsalak, mert van. A Shelby GT500 a történelem legerősebb országúti Fordja!

Persze 650 csődör már önmagában sem kevés, de ha ennél is brutálisabb közúti fenevadat keresel, akkor bizony ez lesz a te autód! A Shelby GT500 személyében a közutak, a versenypályák és a gyorsulási versenyek valaha volt legfejlettebb Mustang-modelljéről van szó.

Ford Mustang Shelby GT500

Detroitban járunk, egész pontosan 2019 január 14-én, az Autószalon első sajtónapján, ugyanis a Ford Performance által tervezett izomautóról itt rántották le elsőként a leplet. A vadonatúj Shelby GT500 alaphangon 700 lóerővel és olyan modern, teljesítménynövelő technológiákkal indít, melyek még dinamikusabb gyorsító képességgel ruházzák fel a Mustang csúcsváltozatát.

A népszerű sportautó története Carroll Shelby autóversenyzőhöz köthető, ugyanis ő volt az, aki a Ford Mustangokat erőteljes országúti gépekké alakította. A rendkívül sikeres amerikai vállalkozó a legendás Mustang GT350 modellből fejlesztette ki az első generációs Shelby GT500-ast, 1967-ben. A Le Mans-on szerzett versenytapasztalatokat alapul véve lett átalakítva a jármű 7,0 literes V8-as blokkja.

Shelby GT500 oldalról

Shelby GT500 hátulról az úton

„Szerintem Carroll, aki mindig a következő, még gyorsabb Shelby megalkotásán dolgozott, minden korábbi változatnál jobban imádná ezt a Mustangot!” - hangzott el a mondat Ford globális piacokért felelős elnökétől, Jim Farley-től.

Ami felettébb különlegessé teszi a GT500-at az nem más, mint a kategóriában elsőként alkalmazott hétfokozatú TREMEC®, kettős tengelykapcsolós váltómű. Ez továbbítja a bődületes erőt a kerekekhez, hogy az autó a lehető legprecízebb kigyorsításokat vihesse véghez. Ez a váltómű számos üzemmódot kínál, például normál, sport, csúszós út, gyorsulási verseny és versenypálya beállításokat, sőt a választható Versenypálya Alkalmazásokkal a line-lock és rajtautomatika funkciók is aktiválhatók a rendszerben.

Az újonc Shelbyhez külön futóművet és abroncs szettet fejlesztettek, előbbit versenyhangolásúra finomították, míg utóbbi a Michelin (Pilot Sport 4S) származéka. Tovább büszkélkedhet az amerikai sportkupék történetének eddigi legnagyobb keresztmetszetű első (hatdugattyús Brembo) féktárcsájával.

Shelby GT500 záróvonal mellett

Mustang Shelbyk egymás mellett sorakoznak

A Shelby GT500 megalkotásakor a Fordnál egyfajta célt tűztek ki maguk elé, mégpedig, hogy az autó a közutakon még nem látott dinamikával és erővel rendelkezzen. Az elgondolás tükrében továbbfejlesztett hajtásláncot építettek a járműbe, mely egy magasabb szintre emeli a Shelby forgatónyomatékát.

„A Mustangnak most a saját súlycsoportja fölött kell kihívókat keresnie. Ezért kapta meg az autó az eddigi legerősebb V8-asunkat, plusz a modell eddigi leggyorsabban kapcsoló sebességváltóját.” – mondta Hermann Salenbauch, a Ford Performance globális igazgatója.

Recaro sortülések Shelby GT500-ban

Az izomautó 5,2 literes alumínium szíve kompresszoros feltöltésű, összeszerelése kézi munka eredménye. A szívóoldali léghűtő, valamint az alacsony súlypont megtartása érdekében fordítva szerelték a motortérbe a 2,65 literes Roots-fúvós, levegő-folyadék rendszerű közteslevegő-hűtős kompresszort.

Brembo hatdugattyús féknyergek Shelby GT500-on

A beltérbe Recaro sportülések kerültek, az ún. Carbon Fiber Track csomag esetében pedig hátsó üléssorról szó sincs. Abban az esetben, ha nem vagy ennyire „hardcore”, ne aggódj, rád is gondoltak a Fordnál, csupán a kevésbé agresszív Handling csomagot kell választanod és láss csodát, hátul is lesznek üléseid!

Egy 8 colos multimédiás kijelző is elhelyezésre került, melyet a Ford Sync 3 nevezetű infotainment-rendszere ural. A 12 hangszórós Bang&Olufsen hangrendszerről külön nem érdemes beszélni, azt hallani kell és le merem fogadni, hogy odavágósan szólnak!

Ford Magyarország sajtóközlemény