2019. december 26. | 21:30

Az R31-es Skylineból ugyan sosem készült GT-R változat, Kevin autója mégis felhívja magára a figyelmet korhű dizájnjával és különleges módosításaival!

A Skyline egy fogalomnak számít autós berkekben. Vitathatatlanul a szigetország egyik leghíresebb autója, számos videóban, filmben és videojátékban megcsodálhatta már a világ, mire is képes a japán bestia. Legcombosabb változata, a GT-R már félévszázados történelemmel büszkélkedhet, az 1969-ben bemutatott „Hakosukat” már nyugodt szívvel lehetne műtárgy kategóriába sorolni, csakúgy, mint utódját, az 1973-as „Kenmerit”.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Abszolút kedvencemet, az R32-es GT-R-t egy autórajongónak sem kell bemutatni, hiszen ’89-ben elkente a világot, az R33-as volt az első utcai autó, ami 8 perc alatt ment a Nordscheifén, az R34-es összefonódott a Halálos Iramban filmekkel, és Paul Walker nevével. Még az R35-ös is beírta magát az autóipar nagy törikönyvébe, pedig azt már nem is Skyline-nak hívták. Egy szó, mint száz, amelyik Nissan viselte a legendás három betűt, az jelentős hírnévre és csillogásra tett szert. De mi a helyzet például az R31-es Skylinenal? Örök kárhozatra és szenvedésre ítéltetett, mert nem készült belőle GT-R? Szerintem nem. És szerencsére nem csak én gondolkozok hasonlóképp.

Kevin már gyerekkora óta nagy rajongója a típusnak, fanatizmusa a korai videójátékokra vezethető vissza, amikben szinte kivétel nélkül R32-es GT-R-el állt rajthoz. Ahogy befejezte tanulmányait egy kimondottan japán autókra specializálódott alkatrészboltban kezdett el dolgozni, ahol egyre intimebb kapcsolat alakult ki közte, és a JDM-es csodagépek között. 2014-re odáig „fajult” a dolog, hogy Kevin elhatározásra jutott: vesz egy belpiacos Skylinet. Nem is akármilyet, egészen konkrétan egy R31-est akart, szedán kivitelben.

Hosszas keresgélések után rátalált szerelmére, egy szinte teljesen gyári példányra az említett szériából. Ahogy behajózták az Egyesült Államokba, Kevin egyből nekikezdett a módosításoknak: először a hitvány, utólag beépített CB-rádiót nyugdíjazta, majd az eredeti futóművet küldte cserepadra. Hát túl magas volt, na. Szerencsére sikerült úgy beállítani a felfüggesztést, hogy továbbra is használható maradt a Skyline, hiába az ültetés, megőrizte kellemes rugózását.

Következő lépés a megfelelő felni kiválasztása volt, ami igencsak kényes téma egy ilyen korú és stílusú autó esetében. Sokan beleesnek abba a hibába, hogy aránytalanul nagy, és oda nem illő papucsokat tolnak youngtimererek alá, szerencsére Kevin nem egy otromba szekeret alkotott, nem esett túlzásba és mai viszonylatban kimondottan kicsi, 15 colos, SSR MKII felniket választott a Skyline alá, 185/55-ös gumikkal társítva. A képeket elnézve a harmónia tökéletes.

A géptető alatt az RB20DET kódú sorhatos turbómotor duruzsol, Kevin elmondása szerint nem tépi szét a kasztnit az erő, de hangja és karaktere utánozhatatlan feelinget biztosít, élmény vezetni az R31-est. A csigát nagyobbra cserélte (RB25DET-ről származik), csakúgy, mint az intercoolert, ami egykor egy R32-es GT-R-n szolgált.

Sima hófehérben is nagyot mutatna, de közel sem lenne annyira feltűnő, mint ezekkel a versenymatricákkal és ritka kiegészítőkkel. Na, de hol is kéne kezdenem? Ott van például a hátsó szélvédőre szerelt „nelásskirács”, ami a hazai Zsiguli-tuning berkekben is visszatérő kiegészítő elem, bár azért ezen az R31-esen kategóriákkal nagyobbat üt. A visszapillantó tükrök laikus szemmel fel sem tűnnének első ránézésre, pedig igazán ritka gyári tuningelem, Kevinnek 2 évébe telt, mire sikerült beszereznie őket.

További érdekes részlet a hűtőrácsba integrált ködlámpák, amire sorra érkeznek az ajánlatok, ahogy Kevin posztol egy képet autójáról, bizonyára ezek sem gyakori darabok a piacon. A fényezés több gyári színből áll (Midnight Purple, Gun Gray Metallic, Black Pearl Metallic és Chrystal White), a dizájnt maga a tulajdonos álmodta meg, a racing-style matricákat is úgy válogatták össze, hogy korhű maradjon a jármű.

A Skyline belterének nagy része megmaradt gyárinak, a MOMO sportkormány, az egyedi váltógomb és az utólagos hifi kivételt képez, de az összhatás így is pazar. Elsőre kissé hihetetlennek hangozhat, de az autó mindennapi használatra is alkalmas, és eddig még egyetlen alkalommal sem volt konfliktusa a helyi szervekkel. Szerencsére a benzinvérűek kivétel nélkül megnézik, sokszor utána is fordulnak, ami nagy boldogsággal tölti el Kevint. Érthető, hiszen valóra vált gyerekkori álma és nem mellesleg hírnevet szerzett egy olyan Skylinenak, aminek eddig alig jutott a csillogásból!