A japán autók mindig is közel álltak a szívemhez, főleg a pályaautókat preferálom a 90-es évekből.
Szóval összeválogattam ebből az időszakból néhány pályaorientált gépezetet. Japán egy nagyon kiszámított ország, ahol a logika és az érzékiség uralkodik legfelsőbb fokon. A mérnökök a legkisebb részletekre is a legnagyobb precizitással összpontosítanak, hogy a gyárból kiguruló autó a legpraktikusabb és a legélhetőbb legyen. Emellett pedig rengeteg csodálatos versenyautót adtak a világ motorsportjának, amikkel nagyon sok ember játszik egy-egy versenyhétvégén.
1995-ös Toyota Supra JGTC
A listát az egyik legismertebb versenyautóval kezdeném, amely a japán Grand Touring Car Championship (JGTC) egyik csúcstechnikája volt akkoriban. A sorozat még mindig fut Super GT-ként.
Az 1995-ös szezon elején debütáló Suprát kizárólag azzal a céllal fejlesztették ki, hogy legyőzze az akkoriban uralkodó Nissan Skylinet. A gyárban furfangosak voltak, ugyanis csaltak egy kicsit, pontosabban találtak egy kiskaput a szabálykönyvben.
A kikötés az volt, hogy bármilyen a gyártó által készített motor használható. Így a mérnökök kikapták a 2JZ-t a Suprából és megkapta a Toyota 3S-GT erőforrását, amely a Celica rallyautóban teljesített szolgálatot.
Ez a kombó olyan jól működött, hogy nemcsak a japán motorsport, de globálisan is legendás lett, akárcsak a Castrol-os trikolor.
1995-ös Subaru Impreza WRC
A 90-es évek másik legendás négykerekűje szintén a születésem évében alkotott maradandót. Az 1995-es Subaru Impreza Colin McRae-vel a volán mögött a legtöbb motorsport-rajongó agyába vésődött. Az 555-ös Subarut még az is ismeri, akinek az életéből kimaradt a WRC világa.
Az akkori szezonban nyolc versenyhelyszín szerepelt a naptárban, ezekből ötöt megnyert az Impreza, ez akkoriban nagyon nagy szó volt. A legikonikusabb állomás a Wales Rally volt, ahol McRae olyan könnyedséggel és pontosan terelgette a WRC technikát, mint ahogy egy festőművész dolgozik.
Tavaly szeptemberben lett volna 50 éves a ralilegenda, a pályafutásáról szóló cikkemet a linkre kattintva megtaláljátok.
1990-es Nissan Skyline GT-R R32 Group A
Ha valaha is játszottál a Gran Turismóval, akkor ismerős az A csoportos R32-es Nissan. A rendhagyó formák, a fehér felnik és az ikonikus CALSONIC-os kék fényezés mind a csomag részét képezik. Nem csak jól néz ki, de rendkívül gyors és sikeres volt a versenypályán is.
A 2,8 literes sorhatos erőforráshoz összkerékhajtás csatlakozik, amely tökéletes elegyet alkot. A Skyline négy szezonon keresztül nem talált legyőzőre az All Japan Touring Car Championshipben. Ebbe beletartozik az is, hogy egyhuzamban 29 versenyen tudott diadalmaskodni.
A Skyline későbbi modelljei, kimondottan az R34 egy gyerekkori álmom. Ha egyszer megengedhetem magamnak, akkor tuti, hogy szerzek egy bódét és addig reszelgetem, amíg olyan nem lesz mint új korában.