A jelenlegi legkülönlegesebb M-es BMW állt szolgálatba a MotoGP versenysorozatban.
A BMW idén ünnepli 20. évfordulóját annak, hogy a MotoGP-ben ők szolgáltatják már két évtizede a biztonsági autókat a versenyhétvégék során. A kerek évfordulóra új autóval rukkoltak elő, az eddig használt BMW M5-öst a BMW M8 Competition Safety Car váltja.
A 8-as sorozat csúcsmodellje már szériában sem piskóta, minden földi jóval felszerelt és minden olyan technika megtalálható benne, ami ahhoz kell, hogy a lehető leggyorsabb legyen a versenypályán: bivalyerős turbómotor, kormányról vezérlehető automataváltó, launch control és összkerékhajtás.
Természetesen a BMW a különleges szolgálatot ellátó modellt nem hagyta érintetlenül. Csavartak egyet a motorteljesítményen, így az eredetileg 617 lóerős V8-as erőforrás (Competition csomaggal ennyi, a „sima” M8 600 lóerőt tud) a biztonsági autóban már 625 lóerőt teljesít. A gyorsulás így 3,2 másodpercig tart és a végsebessége 300 km/h, de ez nem igazán számít, a safety car fázisban nem hajtanak ennyivel amúgy sem.
A verseny előírásoknak megfelelően az autó kapott egy bukókeretet, beépítettek egy automata tűzoltó berendezést és négypontos biztonsági övekkel ellátott Recaro sportülések várják a pilótát és munkatársát. A titán sportkipufogók szintén a nagyobb terhelés miatt kerültek az autó alá és a felniken is jól tapadó, különleges keverékű gumik feszülnek.
A hatalmas hátsó szárny sem dísz csupán, a nagy tempójú kanyarokban az autónak nagy szüksége van az általa termelt leszorítóerőre. Az aerodinamikát ezen felül az extrán kialakított kötények hivatottak javítani. A tetőn elhelyezett fényhíd pedig a láthatóságot szolgálja, hiszen a biztonság kulcsfontosságú azokban a percekben, amikor az autó épp bevetésen van a versenypályán.
Egy M-es BMW akkor is különleges, ha nem Competition csomagos vagy nem biztonsági autóvá alakított. A következő videóban egy boldog BMW M3 tulajdonos számol be arról, mekkora élmény egy 420 lóerős szívó V8-as motorral szerelt autó birtoklása: