2019. augusztus 30. | 10:17

Számos vállalat foglalkozik autonóm járművek fejlesztésével, a legújabb egy japán páros, akik nem mások, mint a Sony és a Yamaha.

A Sony korábban már készített egy ilyesfajta koncepciót, amelynek az SC-1 nevet adták. A vállalat nemrégiben úgy döntött, szívesen kooperálna egy márkával egy hasonló projektben, mígnem a választása a Yamahára esett.

Az SC-1 valamivel puritánabb konstrukciónak mondható az SC-1 Sociable Carttal szemben. A jármű tökéletesen alkalmas arra, hogy egy golfpályán golfkocsiként szolgáljon, de még egy vidámparkban is el lehet vele cirkálni.

A két vállalat nem sokat árult el magáról az önvezető technológiáról, viszont megerősítették, hogy a járművet különféle szenzorokkal, érzékelőkkel, illetve egy úgynevezett LiDAR rendszerrel, tehát egy saját jelforrással rendelkező, aktív távérzékelési rendszerrel szerelték fel.

Maga a doboz-szerű kialakítás nem különösebben izgalmas, viszont annál érdekesebb, hogy a járművön nincsenek ablakok, hanem azokat 55”-os LCD kijelzők helyettesítik. Állítólag a videórögzítés és a valós képek vetítése sem okoz majd gondot a masinának.

Igen ám, de van itt még valami. A kisbusz kameráinak és beépített mesterséges intelligencia technológiájának segítségével képes az emberek olyan alapvető tulajdonságainak meghatározására, mint például a nem vagy az életkor. A begyűjtött információk után a külső kijelzőkön jelennek meg az embereket célzó adatok.

Amellett, hogy az SC-1 Sociable Cart például egy mozgó hirdetőtáblának, vagy hirdetőfelületnek is betudható, helyet is lehet foglalni benne, ugyanis öt ülést szereltek a kabinba. A beltérben egy 49 colos kijelző fogadja az utasokat. Akkora mennyiségű fényt bocsát ki ez a kijelző, hogy az utasoknak még a sötét éjszakában sem kell lámpát, illetve vakut kapcsolniuk ahhoz, hogy keresgéljék esetlegesen elveszett tárgyaikat.

A két vállalat bizton állítja, hogy a jármű regeneratív fékrendszerrel kooperál és a líthium-ion akkumulátorok cserélhetők lesznek. Más egyéb információt a teljesítményre vonatkozóan nem árultak el. Egy villanymotor is elhelyezésre kerül, amelynek segítségével 19 km/h-s sebességgel tud majd hasítani a gépezet.

A Sony és a Yamaha abban állapodtak meg, hogy mihamarabb útjának indítják a járművet, amit a fentebb említett helyszíneken, létesítményeknél terveznek megvalósítani. Arról egyelőre még nem esett szó, hogy ténylegesen sorozatgyártásba helyeznék-e, illetve eladásra kínálnák-e a modellt a fogyasztók számára.