2019. augusztus 31. | 11:02

A Porsche is csatlakozik az elektromos formaautós bajnoksághoz, a Formula-E-hez. A héten be is mutatták az új autót.

Két évvel ezelőtt jelentette be a Porsche, hogy beszállna a Formula-E bajnokságba, a héten pedig be is mutatta a 99X Electric névre keresztelt elektromos formaautót, mellyel a november 22-én Szaúd-Arábiában rajtoló 2019/2020-as szezonban állnak rajthoz.

Az autó mellett a pilóta páros kilétét is nyilvánosságra hozták. A két 99X-et a Le Mans győztes Andre Lotterer és Neel Jani terelgeti majd, akik mind a ketten voltak már a Porsche gyári versenyzői is.

Kinézete megegyezik a Formula-E második generációs karosszériájával, amely mind a tíz csapatnál azonos, így az nem újdonság, mivel azt eddig is tudhattad, hogy jól néz ki, azonban a dizájn újdonság volt.

Az akkumulátort és az erőátviteli rendszert a csapatok szabadon formálhatják. A gyártónak volt is hova nyúlnia, az E-Performance Powertrain névre hallgató erőátvitel alapjául a 919 Hybrid LMP1-es szolgált. Ideértve a 800 V-os elektromos rendszert is, amelyet a Taycan sport szedán is kapott.

A közúton egyre több olyan technológiát alkalmaznak, amit versenypályán tökéletesítettek. Az előbbi gondolathoz visszakanyarodva, a 99X-ben használt szinkron motor található meg a Taycanban is, amely lehetővé teszi az erő és hatékonyság remek kombinációját.

Számomra viszont a legérdekesebb az, hogy miként tudja összeegyeztetni a Volkswagen-csoport házon belül, hogy a konszernhez tartozó két márka is saját gyári csapattal indul a Formula-E-ben. Hiszen az Audi is gyári csapattal van jelen.

A Formula-E hatodik szezonjában a Mercedes számít majd újoncnak, aki az "EQ" elektromos almárka alatt vesz részt a bajnokságban szintén gyári csapatként.

Ha érdekelnek más hírek is az autós világból, nézd meg az Alapjárat legfrissebb hírműsorát!