A Mission E prototípus nevét már felfedték, azonban a Taycan gyártását csak 2019-ben fogják megkezdeni.
A Porsche vezérigazgatója, Oliver Blume a stuttgarti autógyártó születésnapi ünnepségén jelentette be, hogy a Taycan nevet kapja a 2015-ös Frankfurti Autószalonon debütált Mission E tanulmányautó.
Az autóról képeket ide kattintva találsz.
Mark Webber ausztrál autóversenyző számára adott volt a lehetőség, hogy kipróbálhassa a Porsche elektromos sportautóját a weissach-i tesztpályán, illetve, hogy egy rövid videóban be is számolhasson a járműről:
A Taycan szó lefordítva „élettel teli, fiatal ló”, az elnevezés a meglehetősen nagy teljesítmény mellett a márka emblémájára is utal, melyen már 1952 óta megfigyelhető az ugró paripa.
A 600 lóerős Taycan meghajtását végző, lítium-ion akkumulátorról táplált elektromotorok képesek 3,5 másodperc alatt nulláról 100 km/h-ra repíteni az autót, a 200 km/h-t pedig kevesebb, mint 12 másodperc alatt éri el. Hatótávolsága az NEFZ mérési ciklus szerint meghaladja az 500 km-t.
A Tesla Model S riválisa képes több egymást követő gyorsítást végezni teljesítménycsökkenés nélkül, ami azért is rendkívüli, mert ilyet az eddigi elektromos autóktól nemigen lehetett látni.
Annak ellenére, hogy leghamarabb 2020-ban érkezik majd a piacokra, a Porsche folyamatos tesztelések alatt tartja a teljesítményben a 911 GT2 RS-hez hasonlító elektromos sportkocsit.
A Porsche egy 800 V-os töltési rendszert vezet be a Taycannal, mely lehetővé teszi az elektromos autó számára, hogy kevesebb mint 20 perc töltési idő után újabb 400 km-t legyen képes megtenni. Az új J1 architektúrával rendelkező elektromos autót 15 percen belül akár 80%-osra is fel lehet tölteni, négyüléses belseje pedig sokkal inkább a Panamérához áll közelebb, mintsem a kisebb Porsche sportkocsikhoz, mint például a 911-hez.
Az akkumulátorok és az elektromotorok központi elhelyezkedése jobb súlyelosztást eredményez az Taycannál, mint a belsőégésű motorral szerelt autóknál.
Blume hozzátette, hogy a Porsche egy 4-es szintű autonóm vezetési technológiával szeretné felruházni a legújabb, tisztán elektromos modellt. Ez azt jelenti, hogy az autó szinte minden helyzetben, a sofőr odafigyelése nélkül képes az önvezetésre, azonban Oliver kiemelte, hogy ez hosszabb távok megtételére nem vonatkozik.
A Taycan fejlesztését Stefan Weckbach vezeti, aki korábban a termékstratégiai megfontolásokért felelt, ám legutóbb a Boxsterek fejlesztései voltak a felügyelete alatt. A központi gyártóüzemben külön szerelősort kap majd a Taycan, a számokat tekintve pedig elárulták, hogy a Mission E tulajdonságainál igyekeznek maradni. A modell bevezetése várhatóan több, mint 1000 új munkahelyet fog létrehozni a Porschénál.