2019. december 16. | 12:39

A fokozott közúti biztonsági követelmények túl gyorsan váltakoznak ahhoz, hogy a gyártók újabb és újabb, kézenfekvő megoldást találjanak.

A Ferrari célja, hogy orvosolja ezt a problémát méghozzá úgy, hogy a szélvédő szilárdságát az optimális szerkezeti integritáshoz mérten alakítják át. Bár az autóipar történései az utóbbi időben nem arról voltak hangosak, hogy a Forma-1-es, vagy bármilyen versenytechnológiát átruházzák a közút járműveire, ettől függetlenül nem egy új keletű dolog, ami éppen a Ferrarinál történik.

Amint az a képen is látható, a szélvédő közepén húzódó függőleges elem lehetővé teszi, hogy az A-oszlopok jóval kisebbek legyenek. Az elgondolás nem csupán a dizájn szempontjából ötletes, hanem egy sokkal biztonságosabb kilátást tesz lehetővé a járműből – legalább is a Ferrari szerint.

Az olasz autógyártó kifejlesztett egy különleges kamerarendszert, amely valós időben táplálja az adatokat az oszlop belsejére. Egy ehhez nagyon hasonló rendszer került a visszapillantó tükör helyére is. Ez utóbbi megoldás viszont nem tekinthető úttörőnek, hiszen az elmúlt időben jónéhány autómárka (Lexus, Audi, Honda) előszeretettel alkalmazta ezt a fajta digitális megoldást.

Érdemes néhány szót ejteni az ablaktörlők elhelyezkedéséről is. Míg a legtöbb GT3-as versenyautó központilag elhelyezkedő, függőleges ablaktörlővel van felszerelve, ez a konfiguráció nem éppen a legpraktikusabb a közutakon. A Ferrari ötlete ugyanakkor mindezt orvosolhatja. A központi oszlop lehetővé tenné, hogy az ablaktörlők a szélvédő tényleges közepére, függőlegesen lehessenek felszerelve. Mindez jó hatással lenne a légellenállásra is, hiszen jelentős aerodinamikai nyereséget biztosítana.

Az újfajta szabadalomban említésre méltók továbbá az anyagok. A Ferrari által kiötlött megoldás képes volna szinte bármilyen anyaggal kooperálni, beleértve a vásznat is! A vállalat említést tett arról, hogy az oszlopos megoldással a Ferrari járművek újfajta aerodinamikai lehetőségeket rejtenek magukban, ám mégis mindegyik hasonlóságot mutat a Forma-1-es technológiákkal.

Sajnos az még nem bizonyosodott be, hogy a rendszer valaha is napvilágot fog-e látni, de minden esetre nagyon izgalmasnak hangzik az, hogy az elgondolás miként változtathatja meg a jövőben az autók tervezésének és teljesítményének színvonalát!