2020. június 17. | 14:28

Továbbra is a 4.4-es V8 dolgozik a motorháztető alatt.

Arról már beszámoltunk, hogy az 5-ös széria és a 6-os GT is ráncfelvarráson esett át a 2020-as évben, így várható volt, hogy a sportos szedán, az M5-ös is hamarosan bemutatkozik a nagyközönségnek. Az újratervezett hűtőrács nagyobb légbeömlőket kapott, a LED-es első fényszórók pedig új „L” alakú menetfényekkel rendelkeznek, az extra felszereltségek közé újonnan felkerült BMW Individual Shadowline opció, mely az adaptív LED-technológiás első fényszórók és a BMW Laserlight lézerfény-technológia sötétített változatát kínálja. A hűtőrács-pár duplalamellái, az alumínium motorháztető, a jellegzetes BMW M légkivezető-nyílások, a BMW M külső visszapillantó-házak és a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tető egytől egyig az M5 hamisítatlan stílusjegyei.

Az alapfelszereltségként kínált BMW M kipufogórendszer fekete króm végeket kap, sőt immáron öt új karosszériafényezési árnyalat közül lehet választani: 

  • Brands Hatch Grey metál
  • Motegi Red metál
  • BMW Individual Tanzanite Blue II metál
  • BMW Individual Aventurine Red II metál
  • BMW Individual matt Frozen Bluestone

A Champagne Quartz metál opció mostantól Alvit Grey metál néven válaszható a modellpároshoz. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető könnyűfém keréktárcsák között a 20” méretű, duplaküllős, csiszolt Orbit Grey BMW M könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók, amelyek a BMW M8 örökségei.

A beltérben immáron 12,3 colos központi kijelző fogad, a középkonzolon két új gomb enged közvetlen hozzáférést a járműbeállításokhoz, illetve a digitális műszeregység és a BMW Head-Up kijelző tartalmaihoz: az M Mode gomb a ROAD és a SPORT járműbeállítások gyors aktiválását teszi lehetővé. Az alapfelszereltségként minden irányban elektromosan állítható, Merino bőrkárpittal húzott BMW M sportüléseket kínálnak a modellpároshoz. 

A motorháztető alatt a 4.4 literes V8-as 600 lóerőt mutat az M5-ben, míg az M5 Competition 625 lóerőt teljesít 750 Nm-es maximális nyomaték mellett. Az M5 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre és 11,1 szekundum alatt futja a nulla-kétszázas sprintet. A BMW M5 Competition álló helyzetből csupán 3,3 másodperc alatt éri el a 100-at, a 200 km/órához pedig mindössze 10,8 szekundumra. Mindkét modell végsebességét 250 km/óránál – az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal 305 km/óránál – korlátozza a vezérlőelektronika. A nyolcfokozatú M Steptronic automata váltó alapfelszereltség, ahogyan az M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű, az M fékrendszer lyuggatott, belső szellőzésű féktárcsákkal, elöl hatdugattyús féknyergekkel, hátul pedig egydugattyús úszónyergekkel és integrált rögzítőfékkel rendelkezik, de felárért elérhető karbon-kerámia fékrendszer is.

Németországban a BMW M5 120 900 euró, a BMW M5 Competition pedig 129 900 euró indulóártól érhető el.

Ha épp egy BMW vásárlásán gondolkozol, keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. vezető értékesítőjét, Mudri Dánielt a daniel.mudri@mahzrt.hu e-mail címen, vagy a +36203663447 telefonszámon.