2020. május 07. | 12:17

Erre képes a Lexus első, tisztán elektromos modellje.

15 éve már, hogy a Lexus előrukkolt a hibrid hajtáslánccal szerelt RX 400h-val. A 2019-es Tokiói Autószalonon ismertetett globális villamosítási stratégia első sorozatgyártású modellje a tisztán elektromos hajtású Lexus UX 300e lesz, amely a padlólemez alá épített akkucsomagnak köszönhetően akár 400 kilométeres hatótávot is teljesíteni tud NEDC-korellált ciklusban, a WLTP szerint inkább 300 kilométer a reális.

Az UX 250h járt már szerkesztőségünkben, a teszt alatt egy igazán csendes, minőségi, takarékos és jól vezethető városi autó benyomását keltette, ám helykínálatban alulmarad versenytársaihoz képest. Az autó 4495 mm hosszú, 1840 mm széles és 1545 mm magas, a tengelytáv pedig 2640 mm maradt, kalaptartóig pakolva 367 literes csomagtér áll a rendelkezésünkre, ami jóval kielégítőbb érték, mint az összkerekes, hátul villanymotorral rendelkező hibrid UX esetében.

Az UX 300e esetében az elektromotor és az 54,3 kWh-s akkumulátor az autó padlószintje alatt kap helyet, így a súlypont még lejjebb kerül, a GA-C padlólemez kiegészítő merevítései pedig tovább javítják a menettulajdonságait. Egyenáramú gyorstöltés esetén akár 50 kilowattot is fel tud venni az autó, váltóáramról 6,6 kW a maximum, utóbbi esetében 7 óra, előbbinél kb. 50 perc alatt lehet 0-ról 80%-ra feltölteni az autót.

Az akkumulátor hőmérséklet-szabályozása és a túltöltés szabályozása természetesen az UX-ben is jelen van. Az 150 kW-os, 300 Nm-rel rendelkező villanymotor elöl kap helyet, a 0-100-as sprintet 7,5 másodperc alatt teljesíti majd, a végsebessége pedig 160 km/h.

Elektromos autót vásárolnál? Ne habozz tovább és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36202578998) vagy e-mailben!

Lexus