2020. január 16. | 11:02

A hibrid korszak úttörő márkája sem maradhat villanyautó nélkül.

Melyik márka kínálatát nézegeti az, aki prémium autóra vágyik, mégsem szeretne a német trió (Audi, BMW, Mercedes) modelljei közül válogatni? Igen, a Lexusét. A Toyota „luxusmárkája” annak idején letarolta a piacot hibrid autóival, aztán nagy csend lett körülöttük. A fene se gondolná, hogy jelenleg 10 modellt kínálnak, és palettájuk hamarosan kiegészül egy teljesen elektromos autóval. Végre.

Szóval van miből választani a japánok udvaráról, és aki hibrid helyett villanyautót keresne náluk, már csak pár hónapot kell várnia. 2020 év végén érkezik ugyanis Európába az új városi crossoverük, az UX teljesen elektromos verziója, mely a márka első nem hibrid és nem is belsőégésű motorral hajtott modellje lesz. A pontos dátum még nem ismert, ahogyan a pontos ár sem. Már ha az számít ebben a kategóriában.

Akkor miket lehet tudni a modellről? Nos, egy 204 lóerős teljesítményű, elöl elhelyezett villanymotor fogja hajtani, mely 300 Nm-es forgatónyomaték leadására képes. Ezzel mindössze 7,5 másodpercre van szüksége a 100 km/h-ás sebesség eléréséhez, a mutató pedig maximum 160-ig kúszhat fel, ott leszabályoz az elektronika. Erre lehet fintorogni, de már a német Autobahnon sem lehet sokáig korlátlanul száguldani. Szóval elég.

Az akkumulátorcsomag 54,3 kWh-ás kapacitásának köszönhetően a WLTP-ciklus szerint akár 300 kilométert is megtehet majd egy szusszal, ha pedig lemerülne, a fedélzeti 6,6 kW teljesítményű töltővel 7 óra alatt teljesen feltölthető. Lesz lehetőség gyorstöltésre is, az autó maximum 50 kW-os gyorstöltés befogadására alkalmas, ekkor az akkuk mindössze 50 perc alatt 80%-os szintre hozhatók.

Mint látjuk, ami a számokat illeti az elektromos Lexus UX sehol nem villant különösen nagyot, de egy Lexus nem is erről szól. Egy Lexus a hangtalan suhanásról és a hivalkodásmentes luxusról szól. A mérnökök állítólag addig reszelték az autót, hogy az a kategóriájában a legcsendesebb legyen. A hangszigetelést úgy álmodták meg, hogy hatékonyan kiszűrje a gördülés és a szél zaját, amelyek egy elektromos autó esetében általában zavaróak tudnak lenni. Mindezt majd az első tesztek igazolják vagy éppenséggel cáfolják.