2020. április 22. | 12:22

Érett megjelenés, új technikai megoldások az Audi A3 szedántól.

Vajon a szedán forma miatt kelendőbb lesz az új A3, mint platformtársa, az új Volkswagen Golf? Az idő majd eldönti. Az biztos, hogy a négyajtós modell meggyőző formanyelvvel, nagyobb utastérrel és a márka legújabb infotainment megoldásaival érkezik.

Az ötajtós hatchback kivitel Európában lesz csak elérhető, ezt egy pár hete már bemutatta a gyártó. Várható volt, hogy a szedán a C-oszlop mögötti traktusban változik meg, a hatszögletű hűtőmaszk és a két hasznavehetetlen légbeömlő megmaradt, ahogyan a mátrix-LED fényszórók is. Az elődhöz hasonlóan hosszan elnyúló hátsó lámpákat találunk, lényegében az új Q3-as is ezeket kapta. Négy centivel hosszabb, kettővel szélesebb és eggyel magasabb, a légellenállási együttható pedig 0,25-re csökkent az elődmodellhez képest.

A megszokott, rideg német beltér fogad, a kormány mögött a 10,25 colos Virtual Cockpit műszeregység található, amely akár 12,3 colos kivitelben is kérhető, a vezető felé fordított 10,1 colos érintőkijelzőn pedig megjeleníthető az Apple Carplay és Android Auto funkció, továbbá az MMI navigáció is. A középkonzolon érződik a rokoni szál az új 8-as Golffal, főleg, ha a menetválasztót és a start/stop gombot nézzük. A tengelytáv marad 2636 milliméter és a csomagtér továbbra is 425 literes, azonban a fejnek és a könyököknek több hely jut.

Eleinte az 1,5 literes, 150 lóerős TFSI-vel lesz elérhető, manuális váltóval és hétfokozatú DSG-vel, utóbbihoz jár a 48 V-os lágy hibrid rendszer. A 150 lóerős, 2,0 literes TDI-hez szintén a duplakuplungos váltó társul. A jövőben természetesen érkezik az S3 és RS3 kivitel, sőt, plug-in e-tron verzió is jöhet belőle. Vajon hogy fog szerepelni a Mercedes-Benz A-osztály és a BMW 2 Gran Coupé versenytársaként?

Audit vásárolnál? Keresd a Pannonhandel Invest Zrt. munkatársait (+36 20 262 22 62, info@pannonhandel.eu) bizalommal!