2019. július 24. | 15:57

A sportos külsejű Q3-mal lép be az Audi a kupé stílusú kompakt SUV-k versenyébe

Az Audi megalkotta a Mercedes-Benz GLA Coupé és a BMW X2 ellenfelét, így már mind a három német prémium kiegyensúlyozott versenyben küzd a kategória kedvelőinek kegyeiért. Az autó ősszel kerül kereskedésekbe, egyenesen a győri Audi gyárból. A technika alapját természetesen a mezei Q3 adja, de egy sor apró fejlesztés teszi mássá.

A Sportback 4,5 méter hosszú, 1,84 méter széles, magassága 1,56 méter így alapvető méreteiben nincs jelentős változás. Bár a tetővonal 25 mm-el lejjebb került, az autó hasmagassága nem változott, mégis, az apróbb átalakítások köszönhetően a súlypont mélyebbre került. A külső Sportback kiegészítők biztosan jól megkülönböztethetővé teszik majd a kiindulási modelltől, még úgyis, hogy tulajdonképpen szinte ugyan az a két autó. Elől a látványosan kidomborodó hűtőrács és hatalmas szögletes légbeömlők teszik sportosan határozottá a vonalakat, hátul pedig a lökhárító alsó diffúzor jellegű betétje. Természetesen kapott szép új led lámpákat is.

Az autó dizájnjáért Seulah Park felelt, aki elmondta, hogy bár az autó korábban Q4 néven került volna piacra, mégis a Q3 Sportback mellett döntöttek. „Azt akartuk, hogy ez agresszívebb és sportosabb autó legyen, ugyanakkor azt is, hogy mint egy testvér, a Q3 családjába tartozzon” - mondta.

Az utasteret is rendesen átszabták a normál Q3-hoz képest. A Q3 sportback olyan hight-tech újításokkal kerül a piacra, mint a „car-to-x” rendszer, ami megmondja, hogy az előtted lévő közlekedési lámpa mikor vált zöldre. Méghozzá minden bizonnyal Amazon Alexa sci-fi thrillerbe illő kedves, csengő hangján, mivel a rendszer hangfelismerős vezérléséért is a mesterséges intelligencia felel. A technika igazán meggyőzően hangzik, de én inkább Pikali Gerdát kérném szinkronhangnak!

Bár a 530 literes maximális raktér mérete nem változott, a Sportback kialakítás nem lesz a kedvence a hátsó sorban utazóknak, mert itt bizony csökkent a fejtér.

Mivel a Q3 Sportback az alapvető technikai megoldásokban megegyezik a Q3-al, ezen a téren nincsenek drámai változások. A kormánymű kapott egy kiegészítő eszközt, amivel még pontosabban működhet a különféle terheléseknek megfelelően. Az alap felfüggesztés nem különbözik a Q3-étól de opcionálisan választható a Sportback változathoz illő sport felfüggesztés és még egykis plusz pénzért megkapod hozzá az adaptív csomagot.

Az autó háromféle motorral választható, amiből kétféle 2.0 literes dízel változat van, az egyik 150 lovas a másik 189 lovas valamint egy izgalmasabb 230 lovas benzines. A két erősebbek erőforrás 7 gangos automatát kapott quattro hajtással, míg a gyengébbik dízelt egy hat sebességes manuális váltóval szerelik, elsőkerék-hajtással.

2020 elején az Audi ebben a modellben is elérhetővé teszi a hibrid rásegítéssel duruzsoló 1,5 literes négyhengeresét a 35 TFSI változatban. Bár továbbra is a belsőégésű motor fogja mozgásba hozni a vasat, a 48V-os elektromos rásegítésnek köszönhetően…. dobpergés: 0,38 litert faragnak a fogyasztáson 100-on.

Na kinek pezsdült fel a vére egy ilyen apokalipszis utáni elhanyagolt utakon való száguldozásra alkalmas emelthasmagasságú sportos külsejű valamitől?