2020. április 20. | 12:33

A belépőszintű elektromos Porsche megy el a legtöbbet egy feltöltéssel.

Elég nagy figyelem övezi a Porsche első tisztán villanyos sportautóját, ráadásul nem ok nélkül. Elég meggyőző jármű lett, ráadásul több modellváltozatban is kínálják. A Turbo kivitel 670 lóerőt és 850 Nm nyomatékot produkál, a Turbo S csúcsváltozat pedig 750 lóerőt és 1050 Nm-t, melynek köszönhetően 2,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára.

A belépőszintű Taycan 4S nem csak a legolcsóbb, de ezzel lehet a leggazdaságosabban közlekedni. A 79,2 és 93,4 kilowattórás akkucsomaggal elérhető 4S 562 lóerőt tud, 0-100-as gyorsulása pedig 3,8 másodperc. Amiben viszont a 4S kiemelkedik a többi modellváltozat közül, az a hatótáv. Az amerikai EPA mérési ciklus szerint a nagyobbik akksival 327 kilométer megtételére képes egy feltöltéssel, amely az európai WLTP mérés szerint nagyjából 367 km (persze nem számítható át csak úgy az EPA érték WLTP-re, mivel kicsit más mérési metódusról van szó, de egy közel 10 járművet érintő adatforrás szerint kb. 1,121-szerese a WLTP hatótáv az EPA hatótávnak).

A Turbo kivitelnek például 323 km az EPA szerinti hatótávja (kb. 362 km WLTP szerint), míg a Turbo S csúcsmodell 308 km megtételére képes az EPA rendszerben (kb. 345 km WLTP-ben). Egy amerikai Porsche kereskedő azt a kijelentést tette, hogy a 4S kivitellel akár 480 kilométer is megtehető kulturált vezetés mellett. Ezzel azonban még mindig a méretben nagyjából azonos Tesla Model S mögött van hatótáv tekintetében, hiszen az akár 600 kilométer körüli hatótáv elérésére is képes a WLTP számolás alapján. Igaz, a Tesla modelljét nem sportautónak szánták.

Ha szeretnél Teslát venni, akkor keresd fel a Tesla.hu weboldalt! Mudri Dániel készséggel áll rendelkezésedre telefonon vagy e-mailben (+36-20-366-3447, daniel.mudri@mahzrt.hu).