2020. március 20. | 12:50

A Bugatti Chiron kézenfekvő, na de egy Suzuki Jimny?

Ha járműgyűjtésről esik szó, mindenkinek különleges, valamiért egyedi és legendás modellek jutnak eszébe. Olyan jelzők röpködnek az aukciós házakban, mint a “leggyorsabb”, a “legszebb”, az “egyetlen eredeti állapotú” és még sok magasztos kifejezés, amivel még tovább kívánják emelni a kocsik eszmei (és pénzben nagyon is meghatározott) értékét. Nem csoda, hogy eszedbe sem jut, hogy sok esetben, a maguk korában ezek az autók is többségében utcai, sorozatgyártásba szánt darabként kezdték, és a sok év tette őket azzá a sok nullás összegért elhozható termékké, amik.

Természetesen a már újonnan is vagyonokat kóstáló autók mindig jelen lesznek a gyűjtők repertoárjában, azért a 2010-es évek is hoztak magukkal néhány, nagyon is tömeggyártásba szánt modellt, amely pár évtized múlva már borsos áron kerülhet kalapács alá. A Motoring Research összeállított egy listát, szerintük ezek az évtized legnagyszerűbb autói, és hódítanak majd a licitvadászok körében 20-25 év múlva. Szeretném előre leszögezni, hogy a listában szerepelnek majd olyan modellek, amikről én sem igazán tudtam eldönteni, miért kerültek ide. Valószínűleg ezeknek a modelleknek ugyanazt a sorsot jósolják, mint mondjuk anno a  Ladáknak, most van belőle rengeteg, de 25 év múlva kincs lesz ami még egyben van és járóképes.

Alfa Romeo Giulia Qadrifoglio

Annak tudatában, hogy nem tökéletes, a Giulia bizony nagyon is megállja a helyét a downsizingos, összkerékhajtásos biztonsági rendszeres, crossover- és SUV-láz uralta piacon. A nagyközönség hálás lehet, hogy létezik még ilyen autó, ilyen tulajdonságokkal. A modell tud mindent, amit az Alfa tudhat, még az apróbb hibákat is beleértve. Minden vásárló egy zseniális autóval gazdagszik, ha megvételre adja a fejét, ahogy az első Giulia és annak további pályára és utcára szánt modelljei az 1970-es évek óta nem törlődtek ki a köztudatból, úgy az új generációra is hasonló sors vár, hiszen egyedülálló modellként sikeres egy furcsa, elektromosodó világban. Nem is beszélve a gyártó 110. Születésnapját ünneplő Giulia GTA kiadásról, ami nagyon is meggyőzőre sikeredett, bár technikailag már a 2020-as évek szülöttje.

Alpine A110

A franciák tudnak autót gyártani, ezt számtalanszor bebizonyították már. Nem kivétel ez alól az Alpine A110-es sem, tökéletes példája annak, amikor a mérnökök kisebb költségvetéshez ragaszkodnak és szem előtt tartják a célt, hogy a lehető legkönnyebb karosszériát álmodják meg. A közel 30 éves múltra visszatekintő kis méregzsák 292 lóerős, és mindosszesen 1119 kg. 

BMW M2

Tim Pitt, a Motoring Search tesztpilótája jónéhány nagyteljesítményű autó járatott már meg, az új M2 BMW-ről pedig  a következőképpen nyilatkozott:

“Az új BMW M2 egy jó performance autó. A szuperautók által nyújtott gyorsulás tökéletes kombinációja egy olyan karosszériával, amely könnyedén veszi a közutak bármely típusát, legyen az rossz vagy jó minőségű, autópálya vagy városi közlekedés” - mondta Pitt.

Az általa végzett teszt zárómondata egyszerű és kifejező volt: “Veszek egyet!” A csúcsmodell M2-est 450 lóerős teljesítményre képes.

Bugatti Chiron

A Francia gyártó zászlóshajója a nagyteljesítményű autóipar egyik ékköve, és a tehetős fiatalok egyik legvágyottabb modellje, nem beszélve a 490 km/órás sebességrekordról sem. A világnak valójában nincs szüksége 1500 lóerős, 1600 Nm nyomatékkal rendelkező autóra, de a mérnököknek folyamatos kihívásra van szüksége, a gyerekek pedig tovább álmodozhatnak. Spoiler veszély, a McLaren P1 és a LaFerrari nincs ebben a listában!

Ferrari 458 Speciale

A már említett tesztpilóta, Tim Pitt szerint a 458 Speciale “AZ AUTÓ” a belsőégésű motorokkal szerelt kocsik csúcsa! Érezhető némi elfogultság ugyan, egy dolog azonban biztos. A Ferrari mindig is nagyszerű autókat gyártott, és mindig is nagyszerű autókat fog gyártani. A 4,5 literes, V8-as erősforrás 605 lóerős teljesítményt nyújt. A különleges autót a híres Forma 1-es pilóta, Sebastian Vettel is tesztelés alá vetette.

Lamborghini Aventador SV

Hogy adhat hozzá két árva betű ennyit az élményhez? A válasz egyszerű, Lambóéknál ha a standard Aventador nem lenne elég izmos, választhatsz belőle egy SV változatot is. A két betűért és jelentős plusz költségért cserébe kapsz 50 extra lóerőt, 170% extra leszorítóerőt, megszabadulsz 50 kg-tól a karosszériát tekintve és egy sor extra funkciót építenek a kocsiba. Bár az aktuális állás szerint a V12 ideje lassan lejár, az Aventador SV szembeköpi a piacot és azt üzeni a jövő generációjának, hogy van még kocsi, amiben játszik az ereszd el a hajamat!

McLaren 600LT

Sok szakember reakciója volt a 600LT-re, hogy a legjobb McLaren ami valaha készült. Ami igaz is, ha nem beszélünk a McLaren katalógus végén szereplő többi autóról. Pitt szerint a 2018-as év egyik legjobb kocsija alkalmas a 675LT és az F1 GTR nyomvonalának követésére is. Egyszer kipróbálnék egy McLarent pályán, biztos, hogy ilyen dimenzióját még nem tapasztaltam pályaautózásnak. Méltó a listába kerülésre.

Porsche 911 R

Biztos lesznek olyanok, akik szerint nem ez a 911-es való ide, esetleg nem is ez a modell. Vannak olyanok, akik szerint az összes Porsche érdemes a későbbi tiszteletre. Azonban ide most a 911 R került a maga 4,0 literes, hathengeres boxerével, mely 321 km/h sebességre képes, a nyomaték átvitelééért pedig egy hatsebességes kézi váltó gondoskodik. Sok 911-et építettek már és sokat túl is áraztak rendesen, ez az évtized velejárója.

Rolls-Royce Phantom

Bár a tapasztaltak szerint a vezetési élmény a Wraith modellben a legjobb, a gyártó célja nem igazán a kanyarvadász lelkű vásárlók elérése. Emiatt kerül a listába a Phantom, amely a világ "legluxusabb" autója, ha lehet ilyet mondani. Az utolsó milliméteréből is süt a magasztos, prémium érzés. 

Suzuki Jimny

Kevés autó generált akkora izgalmat és érdeklődést, mint az új Jimny. Példátlan számú előrendelés érkezett, amely egy olyan vízbe dobta a Suzukit, amelyben eddig csak szuperautók és különleges sorozatok szerepeltek. Biztos, hogy vannak okosabb módjai is a pénzköltésnek, de ha beleszerettél a Jimny formájába, ne hagyd ki az általunk készített tesztet sem, roppant vicces és jó képességű kis terepjáró ez.