2020. február 12. | 13:25

A mérnökök azért dolgoznak, hogy az új Focus RS a teljesen hibridre váltás után is életképes legyen.

Az új Ford Focus RS jövője a mérnököktől függ, ugyanis szükség van egy olyan nagy teljesítményű, teljesen hibrid hajtásláncra, amely megfelel a szigorú károsanyag-kibocsátási normáknak.

Tizennyolc hónappal ezelőtt a Ford megértette, hogy a mild-hibrid erőforrásokra kell nagyobb hangsúlyt fordítani, a CO2-adatok minimalizálásának érdekében a cég most úgy véli, hogy a hajtásnak teljesen hibridnek kell lennie. Az előirányzott 95 g/km-es flottára vonatkozó kibocsátás függ az autóvállalat jármű kínálatától és az egyes modellek súlyától, a Fordnál pedig a feladatok megoldása után várhatóan 2022 környékén dobják piacra az új RS-t.

"Várjuk, hogy a mérnöki csapatunk megoldást találjon az erőátvitelre, ez pedig nem könnyű, tekintettel az új  kibocsátási előírásokra" – mondta a Ford egyik vezetője.

A nagy teljesítmény és az alacsony kibocsátás elérésének érdekében a Ford a 2,5 literes benzines erőforrására koncentrál, amely az új Kuga modellekben is megtalálható lesz. A négyhengeres motor 222 lóerővel rendelkezik, valamint CVT váltót és opcionális összkerékhajtást kínálnak hozzá.

Ez utóbbi létfontosságú lesz a Focus RS előirányzott teljesítményének kiaknázásához, amely valószínűleg megüti majd a 400 lóerős szintet. Az utolsó Focus RS összkerékhajtással, egy 2,3 literes turbós blokkal, 350 lóerővel és 440 Nm-rel debütált. Azóta viszont az Audi és a Mercedes hasonló modelljeinek teljesítménye tovább tovább nőtt, és közelebb vannak a már említett célhoz.

A hasonló teljesítmény eléréséhez egy belsőégésű és egy elektromotor együttes működése szükséges. A 2,5 literes turbós blokkból körülbelül 300 lovat, míg az elektromotorból 100 lóerőnyi teljesítményt kell kihozni.

Egy másik megoldandó mérnöki feladat a projekt ésszerű költségkeretek közé szorítása, amely a teljesítményorientált sebességváltó és a négykerék-meghajtás alkalmazásával korántsem egyszerű. Viszont ezek biztosítják a kedvelt Drift módot, amelyet egy intelligens GKN-be (elektromechanikus működtetésű differenciálzár) programoztak.

Valójában a Focus RS projektet ezeknek a problémáknak köszönhetően már majdnem lemondták, amikor is a Ford akkori főmérnöke, Raj Nair belépett a termékértékelési ülésre, ahol személyesen garantálta, hogy az RS projekt kivitelezhető a költségvetésből.

2014-ben a Ford megszüntette a globális bürokráciát, lehetővé téve a Ford Europe számára, hogy olyan piacspecifikus modelleket fejlesszen ki, mint például a nemrégiben bemutatott Puma crossover, amely Az Év Autója szavazáson bekerült a döntőbe, ami nagy elismerésnek számít.