2020. február 04. | 14:49

A Jaguar a riválisokkal ellentétben nem változtat a modelljei orrán.

A Jaguar új tervezési igazgatója, Julian Thomson szerint a brit autógyártó nem követi néhány versenytársának példáját a hatalmas első hűtőrácsok kapcsán. Nemrégiben a Car Throttle munkatársával beszélt a 2020-as Jaguar F-Type bevezetéséről. Ekkor Thomson elmondta, hogy szerinte néhány autógyártó új járműveket tervez, hogy megfeleljen a kínai vásárlók ízlésének, ami nem okos lépés.

„Ha jól megnézzük, Kínában nagyon hangsúlyosak az autók orr részei, mivel az emberek a márkanevek megszállottjai, és fontos, hogy ez jól látható legyen. Így sok gyártó reagált erre azzal, hogy markáns vonalakkal látták el modelljeiket. Úgy érzem azonban, hogy néhány versenytársunk  átesett a ló túloldalára, amikor megpróbáltak túl nagy hangsúlyt fektetni az autó arcára” – mondta Julian Thomson.

A 2020-as F-Type bemutatóján Thomson kifejtette nézetét, miszerint néhány gyártó olyan modelleket csinál, amiket csupán egy jól menő piacra szán és nem foglalkozik azzal, hogy más piacon mi lehet kedvező. Továbbá elismerte, hogy az autógyártóknak különálló tervezési stílusokkal kell rendelkezniük és elárulta, hogy a Jaguar törekszik finomabb stílusával is betörni a kínai piacra.

„A prémium márkáknak, mint mi magunk, sokkal koherensebb és felismerhetőbb tervezési megoldásokkal kell rendelkezniük, de a Jaguarnál nem fogjuk követni a manapság divatos nagyméretű hűtőrácsokat, mivel mi az integritásra és a szolidabb megjelenésre apellálunk” – mondta Thomson.