2020. február 03. | 12:35

A Ferrari még be nem mutatott SUV-jának nevével akadt egy kis gond, már más használja!

A Ferrari a nagyteljesítményű olasz szuperautók és hiperkocsik gyártójaként lélegzetelállító formavilágáról, nagy teljesítményű motorjairól és exkluzivitásáról ismert. Továbbá arról, hogy aktívak bizonyos jogi lépések megtételében, főleg, ha valami sérti a márka jó hírnevét és imázsát.

A Financial Times szerint most éppen a Ferrari egy nonprofit jótékonysági szervezettel került ellentétbe a Purosangue név használatával kapcsolatban. Ennek a szónak a jelentése: "fajtatiszta" vagy "tiszta vér" és ezt a nevet csatolná az olasz gyártó a még be sem mutatott nagy teljesítményű SUV-jához.

Azonban a Purosangue Alapítvány is ezt választotta, hogy tükrözze a sportban alkalmazott dopping elleni küzdelmet. Az alapítvány doppingellenes munkája mellett edzőtáborokat hozott létre és finanszírozza az idősek egészségügyi ellenőrzését. Már 2013-ban regisztrálta a szót ruházati cikkek és egyéb termékek védjegyeként.

Megpróbáltak dűlőre jutni a Ferrarival, de mivel nem sikerült megállapodást kötniiük, így megakadályozták a Ferrari védjegybejegyzését Európában. Az olaszok arra az elgondolásra építik az ügyet, hogy az alapítvány nem használta elegendő mértékben a Purosangue nevet a kizárólagosság megtartásához, hivatkozva az elmúlt öt év használatának hiányára.

Alessandro Masetti, a jótékonysági alapítványt képviselő ügyvéd azt mondta, hogy ez egyértelműen Dávid és Góliát esete. Azt is hozzátette, hogy tevékenységüknek sok bizonyítéka van, ezt mutatja az is, hogy partneri kapcsolat volt az Adidasszal márkás cipők és ruhák gyártása miatt.

"Nem fogok megijedni, még akkor sem, ha tudom, hogy a világ egyik legfontosabb márkájával állunk szemben” - mondta Max Monteforte, a Purosangue Alapítvány alapítója.

Az ügyet 2020. március 5-én a bolognai bíróság tárgyalja majd.

Az autós világ friss híreit az Alapjárat hírműsorában találod.