2015. szeptember 17. | 16:55

A Ferrari luxus SUV-jára még 2022-ig kell várni, de megéri, hiszen V12-vel és V6 plug-in hibrid erőforrással is elérhető lesz.

A Ferrari nem kapkodja el a SUV fejlesztését, azt hitték többen a világsajtóból, hogy az egyik bemutatásra kerülő modell ez lesz, azonban tévedtek. Még várni kell a Purosanguera, amely a márkát egy teljesen új irány felé viszi a kényelem, a belsőtér és az erőátviteli technológia terén.

A Purosangue egyébként telivért jelent és valószínűleg egyetlen eddigi, a piacon megtalálható nagyteljesítményű, luxus SUV-hez sem fog hasonlítani. A projekt, amelyet házon belül 175 néven is emlegetnek, a 2023-ig beígért 15 új Ferrari közül az egyik. Ezeket két különálló modellvonalba sorolják, az egyik a középmotoros szuperautók, mint például a Genfi Autószalonon bemutatott F8 Tributo, a másikba pedig az orr motorral szerelt GT stílusú autók tartoznak, köztük a városi terepjáró is.

 "Úgy gondolom, hogy találtunk egy koncepciót, amely az egyik oldalon valódi SUV, és meggyőzi a kategória szerelmeseit, a másik oldalon viszont teljesen más ez a koncepció. Ugyanakkor ez a szegmens egy hatalmas kihívás a Ferrari számára" - mondta a Ferrari technikai igazgatója, Michael Leiters egy exkluzív interjúban.

Ez a koncepció azon alapszik, hogy a Ferrari képes legyen valami egyedit alkotni szemben a szélesebb csoportban használt megoldással, amely a Bentayga, az Urus , a Volkswagen Touareg és az Audi Q7 alapjául szolgáló MLB platform. Ugyanakkor ez maradjon egy Ferrari, amit teljesítmény és dinamika jellemez, viszont a karakterből adódóan nagyobb helyet és kényelmet kínál.

A Ferrari továbbra is szorosan szemlélteti a Purosangue specifikumait, de örömmel veszi az a kihívásokat, amelyek a márka legradikálisabb irányába mutatnak a 72 éves történelem során.

Valószínűleg négyüléses elrendezést és állítható felfüggesztést kap majd az 5 méteres hosszához. Ez remek kombináció a közúti dinamikának és a terepjárós képességeknek, nem utolsó sorban pedig sportos megjelenést eszközöl neki. Az erőátviteli rendszert az új SF90 Stradaleból kapja.

Az új szuperautó, a Ferrari első sorozatgyártású hibridje, amelyet egy 4,0 literes V8-as erőforrás hajt három elektromos motorral kiegészítve. Az egyik hátul a motor és a sebességváltó között, kettő pedig az elején, hogy összkerék-meghajtást biztosítson.

Ennek a rendszernek egy verziója található majd a Purosangue-ban, az sem kizárt, hogy a cég új turbófeltöltővel ellátott V6-os motorja is a paletta részét képezi, akárcsak a nagy teljesítményű V12, mivel a Ferrari kitart az utóbbi mellett.

"Az SF90 egy olyan új termék, amelyben nagyon sok újítás van, amelyeket más járművek esetében is tudjuk alkalmazni. A SUV-ban használunk néhányat, de van, ami a Purosangueban jelenik meg először" - mondta Leiters az SF90 Stradale technológiájával kapcsolatban.

Purosangue néven emlegetik az új GT-modellek családját is, amelyet a Ferrari a következő négy évben tervez bemutatni és a sokoldalúság, illetve a kényelem jellemzi. Ide tartozik majd a GTC4 Lusso utóda is. Az összes új Ferrari GT modell, beleértve a SUV-t is, többek közt teljesen új belsőt, új kormánykerék kialakítást, új információs és szórakoztató rendszert kapnak majd.

"Hogyan alakítsuk ki az ergonómiai kényelemet a viszonylag nagy térben? Hogyan kombinálhatjuk a sportos elrendezést egy kényelmesebb orientációval? Milyen kényelmi funkciókat kapjon? Ezekre a kérdésekre megtalálni a megfelelő választ egyben kihívás, lehetőség és szórakozás is" - részletezte Leiters  azokat a mérnöki kihívásokat is, amelyekkel szembesültek a SUV-val kapcsolatban.

"Az első lépésben meg kellett határozni az autó kialakítását. Ebben a meghatározó szakaszban a mérnökökkel dolgozunk. Meg tudjuk határozni az arányokat és a méreteket, hogy egy nagyon jó alapon dolgozhassunk. Ugyanez vonatkozik a SUV-ra is. A SUV más autók újdonságait is tartalmazza. A tervezőknek számos akadállyal kellett szembesülniük a műszaki megoldások miatt" - mondta a tervezők vezetője, Flavio Manzoni.

A Ferrari Purosangue riválisai:

Lamborghini Urus: Az elképzelés szerint a legjobban hasonlító autó a nagy sebességű Ferrarihoz a legfigyelemreméltóbb olasz versenytársa, a Lamborghini. Az Urus értékesítése tavaly indult el és idén kétszer annyit értékesítettek belőle  mint bármely más Lambrghiniből - ez az a tény, amelyet a Ferrari nem hagyhat figyelmen kívül. Egy duplaturbós 4 literes V8-as erőforrással rendelkezik, amely 641 lóerős teljesítménnyel bír. Ez lehetővé teszi a 3,6 másodperces 0-100 sprintidőt és a 305 km/órás végsebességet.

Aston Martin DBX: Még nem tudni, hogy az Aston első terepjárója milyen hatással lesz a duzzadó szektorra, de az év végén teljes képet kapunk az új DBX-ről. Hasonlóan a Ferrarihoz, a DBX is elérhető lesz nagyteljesítményű benzin, hibrid erőforrással, amely itt egy Mercedes-alapú V8-t jelent, illetve a palettában található az Aston saját V12-es hajtáslánca.

Bentley Bentayga Speed: A rivális Rolls-Royce ár-érték arányban jobban igazodik a Ferrarihoz és a Cullinanhoz, de a Bentley Bentayga SUV, főleg a Speed változatban közvetlenebb rivális. A 626 lóerős, duplaturbós 6 literes V12-es erőforrással, a dinamikájával és a könnyű alvázzal jobban illik a sorba.

Lotus SUV: A Purosanguehoz hasonlóan még pár évet várnunk kell erre, ami érthető mivel ez lesz a Lotus első próbálkozása ebben a kategóriában. Azt viszont már tudni, hogy sokkal olcsóbb lesz a Ferrarinál. Minden bizonnyal ki fogják használni a Geely anyavállalat befolyását, beleértve a Volvo alapjait és hibrid erőforrásait.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat megújult hírműsorát: