2019. március 11. | 07:00

Svédországi teszten fotózták a sportos hobbiterepest

Az Aston Martin jelenleg a Pirelli gumigyártóval működik együtt első hobbiterepjárójának fejlesztésekor. A gyártó által készített tesztfotók elkészítésekor éppen svédországban finomították a DBX névre keresztelt SUV-t.

„Ezek a hidegben végzett tesztek segítenek abban, hogy tökéletesítsük a jármű úttartását. Fontos egy ilyen modellnél, hogy rossz tapadási körülmények között is magabiztosan lehessen vele autózni. Ezzel a modellel egy új szegmensbe lépünk, a tervezői csapat pedig nagy lelkesedéssel vágott bele az új projektbe. Eddig minden a terv szerint halad, a folyamat végén pedig egy olyan minőségi termék születik, melyet az Aston Martin vásárlói elvárnak” – mondta Matt Becker, a gyártó vezető mérnöke.

Ez az első modell a márka életében, melyet ilyen széleskörű tesztsorozatnak vetnek alá. Túl azon, hogy terepen is csiszolnak rajta, elviszik sivatagi és autópályás szakaszokra is. Természetesen egy vérbeli Aston esetében a nürburgringi tesztek sem maradhatnak el, hiszen a DBX esetében is kulcsfontosságú a sportos vezethetőség.

A 2020-ra tervezett modellt várhatóan 2019 végén mutatják be, az orrában pedig a Mercedes 4,0 literes V8-asa dolgozik. A hírek szerint a DB11-hez hasonlóan 510 lóerős teljesítményre lesz képes. A DBX olyan vetélytársak közé érkezik, mint a Lamborghini Urus vagy a Bentley Bentayga. A korábbi koncepcióval ellentétben nem három-, hanem ötajtós kiosztásban gyártják majd első hobbiterepjárójukat. Ráadásul ez lesz az első Aston, melyet az újonnan létesített walesi üzemben gyártanak majd.

A DBX közös platformra épül a jövőbeli Lagonda és a Lagonda SUV modellekkel, melyeket szintén a walesi gyáregységben szerelnek majd össze 2021 magasságában. A jelenlegi trendek alapján az Aston SUV könnyedén a gyártó legnépszerűbb terméke lehet, hiszen ez a szegmens nagyon gyorsan fejlődik. Ezt bizonyítja az is, hogy a hírek szerint a Ferrari is egy SUV modell fejlesztésén gondolkozik. A hibrid technológia is a DBX fejlesztésének fontos alapköve, hiszen nem titkolt célja a gyártónak, hogy ilyen hajtáslánccal is kínálja ezt a behemótot.