2020. január 31. | 08:08

A rali ihletésű A110-ből csupán egy darab készült.

A Párizsban megrendezett Nemzetközi Autófesztiválon bemutatott SportsX koncepciót az Alpine tervező és mérnöki csapata közösen fejlesztette ki. A felfüggesztését megemelték és a nyomtávot is kiszélesítették, ezzel tisztelegnek az eredeti A110 előtt, amely letette névjegyét a raliban.

A koncepció alapjául egy belépő szintű A110 Pure szolgált, amely hasmagasságát 60 mm-rel növelték és még szélesebb is lett. A mutatós külső alatt nem változott semmi, ugyanaz az 1,8 literes turbós, négyhengeres motor található benne, mint a sorozatgyártású modellben. Ez 249 lóerő és 337 Nm nyomaték előállítására képes, ami annyira nem rossz, sőt...

Az optikai tuning kimondottan hatásos, a fekete kerékív bővítések, a motorháztető, a tető és az X alakban szalagozott rali stílusú ködlámpa és a síléctartók nagyon egyedivé teszik a formavilágot. Az Alpine kijelentette, hogy az egyszeri modell nem lesz megvásárolható és nem erősítették meg azt, hogy elkezdenék gyártani.

Az eredeti A110-es korszak egyik legsikeresebb raliautójaként ismert, mivel az 1971-es Monte-Carlo ralin nyert és 1973-ban megnyerte a rali-világbajnokságot.

Az autós világ friss híreit az Alapjárat hírműsorában találod.