2020. január 30. | 14:57

Alaposan meghúzhatja a nadrágszíjat a második legnagyobb japán autógyártó.

A Reuters hírügynökség négy különböző forrástól is úgy értesült, hogy nagy a baj a Nissan háza táján, ezért az életéért küzdő japán autógyártó brutális költségcsökkentésbe kezd.

A számok nem hazudnak, márpedig az tény, hogy a Nissan 2019-ben „csak” 4 366 453 kocsit tudott értékesíteni a globális újautó-piacon, a forgalma pedig piszkosul visszaesett (-7,7%). A hírek szerint a még Carlos Ghosn által útjára indított bővítési stratégia is befuccsolt, egyszóval válsághelyzet alakult ki Japán második legnagyobb autógyártójánál (a Toyota első helyéhez kétség sem férhet).

A Reutersnek két forrás is arról pusmogott, hogy a fájdalmas költségcsökkentési programmal 4,4 milliárd dollárt spórolna meg a Nissan 2023-ig bezárólag. Ennek a folyamatnak azonban lesznek áldozatai, a források szerint 4300 irodai alkalmazott kerülhet utcára a jövőben, emellett két gyár bezárása is benne van a pakliban. A Nissan a reklám- és marketing büdzsé kiadós megvágásán is erőteljesen morfondírozik a pletykák szerint.

Rendesen gyűlnek a viharfelhők a Nissan-Renault-Mitsubishi szövetség feje fölött, ne felejtsük el, hogy nemrégiben egy újabb dízelbotrány kezdett kibontakozásba a Mitsubishi főszereplésével.

További autós hírekért nézd meg az Alapjárat hírműsorát!