2018. december 07. | 18:22

Megkapta a végső zöld lámpát a GT-R50, csupán 50 példányban készül, de nem japánban

Rendelj az Alapjárat boltjából karácsonyi ajándékot! Alapjáratos pólók, bögrék és további izgalmas termékek 10%-os kedvezménnyel 2018. december 10-e és december 23-a között leadott rendelésekre. Rendeld meg még ma a neked tetsző Alapjáratos cuccot! 

Korábban már bemutatásra került a Nissan és az Italdesign közös gyermeke a GT-R50 koncepciója, a tervezet szerint mindösszesen 50 példány gurul majd ki a szabadlevegőre. A különleges GT-R kiadás mind a GT-R mind pedig az Italdesign 50. évfordulóját ünnepli, a Nissan, a GT-R „végső kifejeződésének” nevezi a limitált szériát. Ezt egy kicsit nehéz elfogadni, hiszen a GT-R-ek egytől-egyig megérnek két misét is, ráadásul ez az 50-es valahogy nem is a legszebb, amit valaha terveztek. Talán az első megjelenéskori a szürke-arany verzióban még szépnek is látja a szemem, de ez a kék ez nem nyerő. Nekem legalábbis.

Más hagyománybontó körülmény is lesz, mégpedig, hogy a GT-R50-et nem japánban szerelik majd össze, mint ahogy azt a kezdetek kezdete óta teszik, a mai napig kézzel a Nissan munkatársai. Helyette az Italdesign olaszországi műhelyébe szállítják az alap és a Nismo darabokat, majd a formatervezőház és építő csapat szakemberei fejezik be az átalakításokat.

Ahogy az minden egyedi autónál lenni szokott, az átalakítási folyamat itt sem pofon egyszerű. A GT-R50 esetében kézzel készített karosszériaelemekről és alkatrészek hosszú soráról van szó. Az első alkalommal bemutatott gyártási változat mondhatjuk, hogy teljesen megegyezik a 2018-as angliai Goodwood Festival of Speeden bemutatott koncepcióval.

Ahogy a már debütált tanulmány esetében, a gyártási verzió motorház teteje alatt is egy 3,8 literes ikerturbós V6 motor duruzsol. A GT-R50 setupja összesen 710 ló erejét szabadítja fel, ami 110 lóerővel több, mint amit a donor gép tud. Bár a koncepció a már említett speciális szürke-arany kombinációban jött, az elkészülő 50 autó színét a megrendelők választhatják majd meg.

A tanulmány esetében a kabinban az aranyozott részletek, az Alcantara bőrfelületek és a szénszálas bevonatok a dominánsak. Az 50-es esetében ezeket is személyre szabottan készíti az Italdesign. Továbbá a szabványos műszerfal a versenyautóból kivett digitális műszeregységre cserélődött. Az első darabok várhatóan 2019-ben lesznek kézbesítve. Az induló ár pedig közel 310 millió forint. Nem írtam el, tényleg ennyi.

Immáron 12 éve, hogy a GT-R jelenlegi verziója megjelent, de sajnos még nincs hír affelől, hogy érkezik-e utód a közeljövőben. Valószínűleg nem, én kibékülnék egy új Silviával helyette! De a már meglobogtatott 400Z is érdekelne.